דף הבית » TOP10 » מהו מקור שם המשפחה וקסלר?

מהו מקור שם המשפחה וקסלר?

מהו מקור שם המשפחה וקסלר?

מהו מקור שם המשפחה וקסלר?

שם המשפחה וקסלר הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. זה נגזר מהמילה הגרמנית "וקסל", שפירושה "סמור". השם ניתן כנראה לאדם שדמה לסמור בצורה כלשהי. מאמינים שמקור משפחת וקסלר בגרמניה והיגר לאזורים אחרים באירופה, כולל צ'כיה, הונגריה ופולין. שם המשפחה וקסלר נמצא ברשומות יהודיות רבות, כולל האגודה הגנאלוגית היהודית של בריטניה הגדולה. הוא נמצא גם ברישומים של הקהילה היהודית של פראג, שראשיתה במאה ה-16. משערים שמשפחת וקסלר הייתה בין היהודים הראשונים שהתיישבו בפראג.

מה המשמעות של שם המשפחה וקסלר?

לשם המשפחה של וקסלר יש כמה משמעויות אפשריות. זה יכול להיות נגזר מהמילה הגרמנית "וקסל", שפירושה "סמור". לחלופין, ניתן לנבוע מהמילה העברית "ווקסל", שפירושה "להיות חזק". זה יכול להיות גם נגזר מהמילה ביידיש "וקסל", שפירושה "להיות חכם".

משפחת וקסלר באירופה

מאמינים שמשפחת וקסלר מקורה בגרמניה והיגרה לאזורים אחרים באירופה, כולל צ'כיה, הונגריה ופולין. שם המשפחה וקסלר נמצא ברשומות יהודיות רבות, כולל האגודה הגנאלוגית היהודית של בריטניה הגדולה. הוא נמצא גם ברישומים של הקהילה היהודית של פראג, שראשיתה במאה ה-16. משערים שמשפחת וקסלר הייתה בין היהודים הראשונים שהתיישבו בפראג. סביר להניח שהם היו בין הראשונים שהפעילו את האמונה היהודית בעיר. משפחת וקסלר הייתה גם בין הראשונים שהקים בית קברות יהודי בפראג.

משפחת וקסלר באמריקה

משפחת וקסלר היגרה לארצות הברית בסוף המאה ה-19. הם התיישבו בניו יורק, שם הקימו עסק מצליח. משפחת וקסלר הייתה בין היהודים הראשונים שהתיישבו בעיר והם הפכו במהרה לחלק בלתי נפרד מהקהילה היהודית. משפחת וקסלר הייתה גם בין הראשונים שהקים בית קברות יהודי בארצות הברית. בית הקברות וקסלר, הממוקם בברוקלין, ניו יורק, הוקם בשנת 1891 והוא עדיין בשימוש היום.

משפחת וקסלר היום

כיום משפחת וקסלר היא עדיין חלק בולט בקהילה היהודית בארצות הברית. השם וקסלר עדיין נמצא ברשומות יהודיות רבות, כולל האגודה הגנאלוגית היהודית של בריטניה הגדולה. גם משפחת וקסלר עדיין פעילה בקהילה היהודית בניו יורק. גם משפחת וקסלר עדיין פעילה בקהילה היהודית בפראג. משפחת וקסלר עדיין זכורה בזכות תרומתה לקהילה היהודית בפראג ומורשתה נחגגת עד היום.

סיכום

שם המשפחה וקסלר הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. זה נגזר מהמילה הגרמנית "וקסל", שפירושה "סמור". מאמינים שמשפחת וקסלר מקורה בגרמניה והיגרה לאזורים אחרים באירופה, כולל צ'כיה, הונגריה ופולין. משפחת וקסלר היגרה לארצות הברית בסוף המאה ה-19 והקימה עסק מצליח בעיר ניו יורק. כיום משפחת וקסלר היא עדיין חלק בולט בקהילה היהודית בארצות הברית ובאירופה. למידע נוסף על משפחת וקסלר והמורשת שלה, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן