דף הבית » אנציקלופדיה » מאיפה שם המשפחה נקש?

מאיפה שם המשפחה נקש?

2023-05-07 07:07:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה נקש?

שם המשפחה נקש הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהמילה העברית "נקש", שפירושה "לחפש" או "לחפש". משערים כי הוא שימש כשם משפחה על ידי משפחות יהודיות במזרח התיכון, והוא משמש עד היום על ידי משפחות יהודיות רבות בישראל. השם נקש נמצא גם במדינות אחרות, כמו הודו ופקיסטן, שם הוא מאוית באופן שונה. בהודו, השם מאוית "נקשטרה", שפירושו "כוכב", ובפקיסטן, הוא מאוית "נקשבנדי", שפירושו "שייך לסדר הכוכבים".

השכיחות של שם המשפחה נקש

שם המשפחה Naksh אינו נפוץ במיוחד בארצות הברית, אך הוא נפוץ יותר במדינות אחרות. בישראל הוא שם המשפחה ה-24 בשכיחותו, ובהודו זהו שם המשפחה ה-5 בשכיחותו. בפקיסטן, זהו שם המשפחה ה-7 הנפוץ ביותר.

נקש בישראל

בישראל, שם המשפחה נקש נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מספרד ופורטוגל במאה ה-15. הוא מצוי גם בקרב יהודים אשכנזים, שהם צאצאים של יהודים שחיו במרכז ומזרח אירופה.

נקש בהודו

בהודו, שם המשפחה Naksh נמצא לרוב בקרב הינדים, שהם רוב האוכלוסייה במדינה. הוא נמצא גם בקרב מוסלמים, המהווים מיעוט משמעותי בהודו. השם נמצא גם בקרב הג'ינים, שהם מיעוט דתי קטן בהודו.

נקש בפקיסטן

בפקיסטן, שם המשפחה Naksh נמצא לרוב בקרב מוסלמים, המהווים את רוב האוכלוסייה במדינה. הוא נמצא גם בקרב הינדים, המהווים מיעוט משמעותי בפקיסטן.

וריאציות של שם המשפחה נקש

שם המשפחה Naksh מאוית באופן שונה במדינות שונות. בישראל מאייתים אותו "נקש", בהודו מאייתים אותו "נקשטרה", ובפקיסטאן מאייתים אותו "נקשבנדי". יש גם וריאציות אחרות של השם, כמו "נקשבנדי", "נקשבנדי" ו"נקשבנדי". שם המשפחה נקש אינו נפוץ במיוחד בארצות הברית, אך הוא נפוץ יותר במדינות אחרות. בישראל הוא שם המשפחה ה-24 בשכיחותו, ובהודו זהו שם המשפחה ה-5 בשכיחותו. בפקיסטן, זהו שם המשפחה השביעי בשכיחותו. שם המשפחה נקש נגזר מהמילה העברית "נקש", שפירושה "לחפש" או "לחפש". משערים כי הוא שימש כשם משפחה על ידי משפחות יהודיות במזרח התיכון, והוא משמש עד היום על ידי משפחות יהודיות רבות בישראל. בהודו, השם מאוית "נקשאטרה", שפירושו "כוכב", ובפקיסטאן. , הוא מאוית "נקשבנדי", שפירושו "שייך לסדר הכוכבים". השם נמצא גם בקרב הג'ינים, שהם מיעוט דתי קטן בהודו. שם המשפחה נקש נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים, שהם צאצאים של יהודים שגורשו מספרד ופורטוגל במאה ה-15. הוא מצוי גם בקרב יהודים אשכנזים, שהם צאצאים של יהודים שחיו במרכז ומזרח אירופה. בהודו, שם המשפחה Naksh נמצא לרוב בקרב הינדים, שהם רוב האוכלוסייה במדינה. הוא נמצא גם בקרב מוסלמים, המהווים מיעוט משמעותי בהודו. בפקיסטן, שם המשפחה Naksh נמצא לרוב בקרב מוסלמים, המהווים את רוב האוכלוסייה במדינה. הוא נמצא גם בקרב הינדים, המהווים מיעוט משמעותי בפקיסטן. שם המשפחה נקש הוא שם מעניין עם היסטוריה ארוכה ומגוונת. זה נגזר מהמילה העברית "נקש", שפירושה "לחפש" או "לחפש". סבורים כי שימש כשם משפחה על ידי משפחות יהודיות במזרח התיכון, והוא משמש עד היום על ידי משפחות יהודיות רבות בישראל. השם נמצא גם במדינות אחרות, כמו הודו ופקיסטן, שם הוא מאוית אחרת. בהודו, השם מאוית "נקשטרה", שפירושו "כוכב", ובפקיסטאן, הוא מאוית "נקשבנדי", שפירושו "שייך לסדר הכוכבים". שם המשפחה נקש אינו נפוץ במיוחד במדינה. ארצות הברית, אבל זה נפוץ יותר במדינות אחרות. בישראל הוא שם המשפחה ה-24 בשכיחותו, ובהודו זהו שם המשפחה ה-5 בשכיחותו. בפקיסטן, זהו שם המשפחה ה-7 הנפוץ ביותר. השם נמצא גם בקרב הג'ינים, שהם מיעוט דתי קטן בהודו. שם המשפחה Naksh הוא שם מעניין עם היסטוריה ארוכה ומגוונת. זה נגזר מהמילה העברית "נקש", שפירושה "לחפש" או "לחפש". סבורים כי שימש כשם משפחה על ידי משפחות יהודיות במזרח התיכון, והוא משמש עד היום על ידי משפחות יהודיות רבות בישראל. השם נמצא גם במדינות אחרות, כמו הודו ופקיסטן, שם הוא מאוית אחרת. בהודו, השם מאוית "נקשטרה", שפירושו "כוכב", ובפקיסטאן, הוא מאוית "נקשבנדי", שפירושו "שייך לסדר הכוכבים". שם המשפחה נקש הוא שם ייחודי עם היסטוריה ארוכה ומגוונת. זהו תזכורת להיסטוריה הארוכה והמגוונת של העם היהודי, ולמגוון המדינות והתרבויות הרבות שעיצבו את זהותו של העם היהודי. זוהי תזכורת לחשיבות החיפוש אחר השורשים ולחשיבות השמירה על המורשת. שם המשפחה נקש הוא תזכורת לחשיבות לזכור את העבר, ולחשיבות ההסתכלות אל העתיד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן