דף הבית » TOP10 » למה אני נרדם בכל מקום לאחרונה?

למה אני נרדם בכל מקום לאחרונה?

2023-06-14 13:40:00+02:00

מה גורם לישנוניות יתר?

האם אתה מרגיש עייף ונרדם בכל מקום? זה לא נדיר להרגיש עייפות וישנונית במהלך היום, אבל אם אתה מרגיש ישנוני יתר על המידה וזה משפיע על חיי היומיום שלך, זה הזמן לבחון מקרוב מה גורם לזה. ישנוניות מוגזמת יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל אורח חיים, מצבים רפואיים ותרופות. חשוב לזהות את הסיבה לישנוניות שלך כדי שתוכל לנקוט בצעדים לטפל בה.

גורמי אורח חיים שיכולים לגרום לישנוניות יתר

לאורח החיים שלך יכולה להיות השפעה גדולה על רמות האנרגיה שלך. אם אתם לא ישנים מספיק, לא אוכלים תזונה מאוזנת או לא מתעמלים באופן קבוע, סביר להניח שתרגישו עייפים וישנוניים במהלך היום. חשוב לישון מספיק בכל לילה. רוב המבוגרים זקוקים ל-7-9 שעות שינה בכל לילה. אם אתה לא ישנה מספיק, נסה לבצע כמה שינויים בשגרת השינה שלך. לכו לישון והתעוררו באותה שעה בכל יום, הימנעו מקפאין ואלכוהול מאוחר ביום, וצרו שגרת שינה מרגיעה. אכילת תזונה מאוזנת חשובה גם לרמות האנרגיה. ודא שאתה אוכל הרבה פירות, ירקות ודגנים מלאים, והגבלת מזון מעובד ומסוכר. פעילות גופנית יכולה גם לעזור להגביר את רמות האנרגיה. שאפו לפחות 30 דקות של פעילות גופנית מתונה בכל יום.

מצבים רפואיים שיכולים לגרום לישנוניות יתר

ישנוניות יתר עלולה להיגרם גם ממצבים רפואיים, כגון דום נשימה בשינה, נרקולפסיה ובעיות בבלוטת התריס. אם אתה חווה ישנוניות יתר, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לשלול כל מצב רפואי בסיסי.

דום נשימה בשינה

דום נשימה בשינה הוא מצב שגורם לך להפסיק לנשום במהלך השינה. זה יכול להוביל לישנוניות יתר במהלך היום, כמו גם לתסמינים אחרים כמו נחירות, כאבי ראש בבוקר וקשיי ריכוז.

נרקולפסיה

נרקולפסיה היא הפרעה נוירולוגית הגורמת לישנוניות יתר במהלך היום. זה יכול גם לגרום להתקפי שינה פתאומיים, הזיות ושיתוק שינה.

תרופות שעלולות לגרום לישנוניות יתר

תרופות מסוימות יכולות גם לגרום לישנוניות יתר. אם אתה נוטל תרופות כלשהן, שוחח עם הרופא שלך כדי לראות אם הן עלולות לגרום לישנוניות שלך. תרופות נפוצות שעלולות לגרום לישנוניות כוללות אנטיהיסטמינים, תרופות נוגדות דיכאון ותרופות ללחץ דם.

איך להשיג את האנרגיה הדרושה לך

אם אתה מרגיש ישנוני יתר על המידה וזה משפיע על חיי היומיום שלך, חשוב לנקוט בצעדים כדי לטפל בזה. התחל בביצוע כמה שינויים באורח החיים, כגון שינה מספקת, אכילת תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה. שוחח עם הרופא שלך כדי לשלול כל מצב רפואי בסיסי, וודא שהתרופות שלך לא גורמות לישנוניות שלך. אם אתה עדיין מרגיש ישנוני יתר על המידה, שוחח עם הרופא שלך על טיפולים אחרים שעשויים לעזור. ישנן תרופות שיכולות לעזור עם ישנוניות, כמו גם שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לך לקבל את האנרגיה שאתה צריך. למידע נוסף על הסיבה שאתה עלול להרגיש ישנוני יתר על המידה וכיצד לקבל את האנרגיה שאתה צריך, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן