דף הבית » המלצת הצוות » ליליאן שם משפחה – מדריך מקיף

ליליאן שם משפחה – מדריך מקיף

2023-05-06 05:30:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה ליליאן?

שם המשפחה ליליאן נגזר מהמילה הלטינית "ליליום", שפירושה "שושן". השושן הוא סמל של טוהר, תמימות ויופי, והשם ליליאן מקושר לרוב עם תכונות אלו. השם קשור גם לביטוי הלטיני "ליליום floruit", שפירושו "השושן פרח". שם המשפחה ליליאן הוא שם פופולרי במדינות רבות, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ובריטניה. הוא פופולרי גם בישראל, שם הוא מאוית "ליליאן".

מקור שם המשפחה ליליאן

מקורו של שם המשפחה ליליאן באנגליה במאה ה-12. משערים שזה נגזר מהשם האנגלי הישן "ליליה", שהיה צורה מזערית של השם "ליאן". השם זכה לפופולריות של המשורר והמחזאי האנגלי וויליאם שייקספיר, שהשתמש בו במחזה שלו "כפי שאתה אוהב את זה". שם המשפחה ליליאן נמצא גם במדינות אחרות, כולל צרפת, גרמניה ואיטליה. בצרפת, השם מאוית "ליליאן", ואילו בגרמניה הוא מאוית "ליליאנה". באיטליה, השם מאוית "ליליאנה".

היסטוריה של שם המשפחה ליליאן

לשם המשפחה ליליאן יש היסטוריה ארוכה ועשירה. מאמינים כי נעשה בו שימוש לראשונה באנגליה במאה ה-12, והוא היה בשימוש במדינות רבות מאז. בארצות הברית, שם המשפחה ליליאן שימש לראשונה בתחילת המאה ה-19. הוא זכה לפופולריות של המשורר והסופר האמריקני הנרי ואדסוורת' לונגפלו, שהשתמש בו בשירו "השיר של Hiawatha". שם המשפחה של ליליאן נמצא גם במדינות אחרות, כולל צרפת, גרמניה ואיטליה. בצרפת, השם מאוית "ליליאן", ואילו בגרמניה הוא מאוית "ליליאנה". באיטליה, השם מאוית "ליליאנה".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ליליאן

יש הרבה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה ליליאן, ביניהם השחקנית האמריקאית ליליאן גיש, הזמרת והפזמונאית האמריקאית ליליאן הלמן, הסופרת האמריקאית ליליאן סמית' והמשוררת והסופרת האמריקאית ליליאן רוס.

ליליאן גיש

ליליאן גיש הייתה שחקנית אמריקאית שהייתה פעילה בעידן הסרט האילם. היא הייתה אחת השחקניות הפופולריות ביותר בתקופתה, והיא נודעה בתפקידיה בסרטים כמו "הולדת אומה" ו"אי סובלנות". היא נודעה גם בזכות תפקידיה בסרטיו של DW Griffith, כולל "פריחה שבורות" ו"Way Down East".

ליליאן הלמן

ליליאן הלמן הייתה מחזאית ותסריטאית אמריקאית שפעלה בשנות ה-30 וה-40. היא נודעה במחזות שלה כמו "שעת הילדים" ו"השועלים הקטנים", כמו גם בתסריטיה לסרטים כמו "השועלים הקטנים" ו"שעון על הריין".

ליליאן סמית'

ליליאן סמית' הייתה סופרת אמריקאית שפעלה בשנות ה-40 וה-50. היא נודעה ברומנים שלה כמו "פרי מוזר" ו"רוצחי החלום", כמו גם ביצירות העיון שלה כמו "שעה אחת", שהיה אוסף של מאמרים על יחסי גזעים בארצות הברית.

ליליאן שם משפחה בישראל

שם המשפחה ליליאן פופולרי גם בישראל, שם הוא מאוית "ליליאן". השם נגזר מהמילה העברית "לילה", שפירושה "לילה". השם מזוהה לעתים קרובות עם יופי וחן, והוא ניתן לעתים קרובות לילדות שנולדו במהלך הלילה. שם המשפחה ליליאן נמצא גם במדינות אחרות, כולל צרפת, גרמניה ואיטליה. בצרפת, השם מאוית "ליליאן", ואילו בגרמניה הוא מאוית "ליליאנה". באיטליה, השם מאוית "ליליאנה".

סיכום

שם המשפחה ליליאן הוא שם פופולרי במדינות רבות, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ובריטניה. הוא פופולרי גם בישראל, שם הוא מאוית "לילה". השם נגזר מהמילה הלטינית "ליליום", שפירושה "שושן", ולעתים קרובות היא מזוהה עם טוהר, תמימות ויופי. לשם יש היסטוריה ארוכה ועשירה, והוא קשור לאנשים מפורסמים רבים, ביניהם השחקנית האמריקאית ליליאן גיש, הזמרת והפזמונאית האמריקאית ליליאן הלמן והסופרת האמריקאית ליליאן סמית'. למידע נוסף על שם המשפחה של ליליאן, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן