דף הבית » להעביר את הזמן » לוריא שם משפחה – היסטוריה, משמעות ומקור

לוריא שם משפחה – היסטוריה, משמעות ומקור

2023-05-05 22:14:00+02:00

מהו שם המשפחה לוריא?

שם המשפחה לוריא הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נגזר מהמילה העברית "לוריה", שפירושה "אלוהים הוא האור שלי". מקורה של משפחת לוריא, ככל הנראה, בעיירה לוריא, השוכנת בישראל של ימינו. למשפחת לוריא היסטוריה ארוכה ועמוקה, והיא הייתה קשורה לדמויות בולטות רבות בהיסטוריה היהודית.

היסטוריה של שם המשפחה לוריא

למשפחת לוריא יש היסטוריה ארוכה ועמוקה. האב הקדמון המוכר ביותר של משפחת לוריא הוא רבי יצחק לוריא, שנולד בשנת 1534 בירושלים. רבי יצחק לוריא נחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר במיסטיקה היהודית, וידוע כ"אריה יהודה". הוא היה מלומד ומורה בעל שם, וזוכה להצגת המושג "ספירות", שהיא מערכת של עשר תכונות אלוהיות המשמשות להסבר היחסים בין אלוהים ליקום. משפחת לוריא נקשרה לרבים אישים בולטים בהיסטוריה היהודית, ביניהם רבי יהודה לואו בן בצלאל, שהיה רב וחוקר מהמאה ה-16. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על התלמוד, וזוכה ליצירת הגולם האגדי של פראג. משפחת לוריא הייתה קשורה גם לדמויות בולטות רבות בפוליטיקה הישראלית, כולל יצחק רבין, שכיהן כראש ממשלת ישראל משנת 1974 עד 1977 ושוב מ-1992 עד 1995.

משמעות ומקור שם המשפחה לוריא

שם המשפחה לוריא נגזר מהמילה העברית "לוריה", שפירושה "אלוהים הוא האור שלי". מקורו של השם הוא בעיירה לוריא, השוכנת בישראל של ימינו. מקורה של משפחת לוריא, ככל הנראה, בעיירה לוריא, השוכנת בישראל של ימינו.

הווריאציות הנפוצות ביותר של שם המשפחה לוריא

הווריאציות הנפוצות ביותר של שם המשפחה לוריא הן:

וָרִיאַצִיָה מָקוֹר
לוריא עִברִית
לוריאי עִברִית
לורי עִברִית
לורייב רוּסִי
לורייביץ' רוּסִי
לורייבנה רוּסִי
לורייבסקי רוּסִי
לורייבסקי רוּסִי
לורייבסקיה רוּסִי

סיכום

שם המשפחה לוריא הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. זה נגזר מהמילה העברית "לוריה", שפירושה "אלוהים הוא האור שלי". למשפחת לוריא היסטוריה ארוכה וסיפורת, והיא הייתה קשורה לאישים בולטים רבים בהיסטוריה היהודית, ביניהם הרב יהודה לו בן בצלאל ויצחק רבין. הווריאציות הנפוצות ביותר של שם המשפחה לוריא הן לורי, לוריאי, לורי, לורייב, לורייביץ', לורייבנה, לורייבסקי, לורייבסקי ולורייבסקיה. למידע נוסף על שם המשפחה לוריא, אנא בקר בדף הוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן