דף הבית » מגזין » לאיזה שבט שייך שם המשפחה קאליפה?

לאיזה שבט שייך שם המשפחה קאליפה?

2023-05-05 01:45:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה קליפה?

שם המשפחה Kalifa נגזר מהמילה הערבית "כליפה", שפירושה "יורש" או "סגן". זהו תואר ששימש באופן היסטורי כדי להתייחס למנהיג הקהילה האסלאמית. התואר שימש לראשונה במאה ה-7 על ידי ח'ליפות ראשידון, ולאחר מכן אומץ על ידי שושלות מוסלמיות אחרות.

מהו מקור שם המשפחה קאליפה?

מקורו של שם המשפחה קליפה הוא בחצי האי ערב, והוא קשור לרוב לשבטים הערביים של האזור. הוא נמצא גם בקרב השבטים הברברים של צפון אפריקה, ובקרב העמים הטורקים והפרסים של מרכז אסיה.

לאילו שבטים שייך שם המשפחה קאליפה?

שם המשפחה קאליפה מקושר לרוב לשבטים הערביים של חצי האי ערב, כולל הקוראיש, הבאנו האשים, באנו אומיה ובנו תמים. הוא נמצא גם בקרב השבטים הברברים של צפון אפריקה, ובקרב העמים הטורקים והפרסים של מרכז אסיה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קאליפה

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קאליפה לאורך ההיסטוריה. כמה מהבולטים ביותר כוללים:

1. עומר בן אל-חטאב

עומר בן אל-ח'טאב היה הח'ליף השני של ח'ליפת ראשידון, והוא נחשב כאחד המנהיגים המוסלמים המשפיעים ביותר בהיסטוריה. הוא היה אחראי להרחבת האימפריה האסלאמית, ולביסוס מערכת המשפט האסלאמית.

2. אבו בכר אל בגדדי

אבו בכר אל-בגדאדי היה מנהיג המדינה האסלאמית של עיראק והלבנט (דאעש) משנת 2014 ועד מותו בשנת 2019. הוא היה אחראי להרחבת שטחו של דאעש בעיראק ובסוריה, וליישום הפרשנות הקיצונית שלו. של החוק האסלאמי.

3. עלי בן אבי טאליב

עלי אבן אבי טאליב היה הח'ליף הרביעי של ח'ליפות ראשידון, ונחשב למייסד הענף השיעי של האסלאם. הוא היה בן דודו וחתנו של הנביא מוחמד, ונערץ על ידי המוסלמים השיעים כיורש החוקי של הנביא.

4. עומר שריף

עומר שריף היה שחקן מצרי שהיה ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים לורנס של ערב ודוקטור ז'יוואגו. הוא גם היה שחקן ברידג' מצליח, והיה השחקן הערבי הראשון שהיה מועמד לפרס האוסקר.

סיכום

שם המשפחה Kalifa נגזר מהמילה הערבית "kalifah", שפירושה "יורש" או "סגן". הוא מזוהה לרוב עם השבטים הערביים של חצי האי ערב, כולל הקוראיש, הבאנו האשים, באנו אומיה ובנו תמים. הוא נמצא גם בקרב השבטים הברברים של צפון אפריקה, ובקרב העמים הטורקים והפרסים של מרכז אסיה. היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כליפה לאורך ההיסטוריה, כולל עומר בן אל-ח'טאב, אבו בכר אל-בגדאדי, עלי אבן אבי טאליב ועומר שריף. למידע נוסף על שם המשפחה Kalifa, בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן