דף הבית » טופ 100 » לאה גולדברג 2 הרצליה שם משפחה: ביוגרפיה

לאה גולדברג 2 הרצליה שם משפחה: ביוגרפיה

לאה גולדברג 2 הרצליה שם משפחה: ביוגרפיה

לאה גולדברג 2 הרצליה שם משפחה: ביוגרפיה

לאה גולדברג 2 הרצליה שם משפחה (1911-1970) הייתה משוררת, סופרת, מחזאית ומתרגמת ישראלית בעלת שם. Born in Königsberg, Germany, she moved to Mandatory Palestine in 1935 and quickly became a major figure in the literary world. היא הייתה סופרת פורה, הפיקה יותר מ-30 ספרים במהלך חייה, ויצירתה תורגמה לשפות רבות.

חיים מוקדמים וחינוך

גולדברג נולד בקניגסברג שבגרמניה בשנת 1911 למשפחה יהודית. היא הייתה הבכורה מבין שלושה ילדים, והוריה היו שניהם מורים. היא התחנכה בבית הספר היהודי המקומי, והיא גילתה עניין מוקדם בספרות ובאמנויות. ב-1933 סיימה גולדברג את לימודיה בספרות גרמנית באוניברסיטת קניגסברג. She then moved to Mandatory Palestine, where she enrolled in the Hebrew University of Jerusalem. היא למדה ספרות ופילוסופיה עברית, וכן כתבה את ספר השירה הראשון שלה, "שירי לאה גולדברג".

קריירה והישגים

הקריירה של גולדברג כסופר החלה ברצינות בשנות הארבעים. היא כתבה מספר ספרי שירה, ביניהם "שירי לאה גולדברג" (1941), "שיריה של לאה גולדברג 2" (1943), ו"שירי לאה גולדברג 3" (1946). היא גם כתבה כמה רומנים, ביניהם "בית שבע האחיות" (1947) ו"שירת הים" (1949). בנוסף לכתיבתה, גולדברג הייתה גם מתרגמת מוכשרת. היא תרגמה לעברית יצירות של סופרים גרמנים כמו גתה, שילר והיין. היא גם תרגמה יצירות של סופרים ישראלים לגרמנית. גולדברג הייתה דמות מרכזית בעולם הספרות הישראלי, וזכתה בפרס ישראל לספרות בשנת 1959. כמו כן הוענק לה פרס ביאליק לספרות בשנת 1961.

מוֹרֶשֶׁת

מורשתו של גולדברג כסופר ומתרגם מורגשת עד היום. עבודותיה עדיין נקראות ונלמדות רבות, והתרגומים שלה עדיין נמצאים בשימוש בכיתות ברחבי העולם. היא זכורה כאחת הדמויות החשובות בספרות הישראלית, ויצירתה ממשיכה להוות השראה לדורות חדשים של סופרים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן