דף הבית » טופ 100 » כנר ישראלי שם משפחה דון

כנר ישראלי שם משפחה דון

כנר ישראלי שם משפחה דון

חייו של הכנר הישראלי שם משפחה דון

הכנר הישראלי שם משפחה דון הוא אחד המוזיקאים הקלאסיים הנודעים בעולם. הוא מופיע כבר למעלה מ-40 שנה וזכה בפרסים רבים על הופעותיו. דון יליד תל אביב, ישראל, החל לנגן בכינור בגיל ארבע ומהר מאוד פיתח תשוקה לכלי. הוא המשיך ללמוד באקדמיה למוזיקה רובין בירושלים ובבית הספר ג'וליארד בניו יורק. דון הופיע עם כמה מהתזמורות היוקרתיות בעולם, כולל התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית של לונדון והפילהרמונית של ניו יורק . כמו כן הופיע כסולן עם התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים והסינפונייטה הישראלית.

ההישגים של דון

דון זכה בפרסים רבים לאורך הקריירה שלו, ביניהם פרס ישראל למוזיקה לשנת 1995, פרס וולף למוזיקה לשנת 1997 ופרס ישראל למוזיקה לשנת 2000. הוא גם זכה בתואר "אזרח כבוד של ירושלים" בשנת 2003. בנוסף לפרסים שלו, דון זכה גם בתארי כבוד רבים מאוניברסיטאות ברחבי העולם, לרבות אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת ירושלים.

ההקלטות של דון

דון הוציא הקלטות רבות במהלך הקריירה שלו, כולל אלבום הבכורה שלו, "הכנר", שיצא ב-1985. הוא גם הוציא מספר הקלטות חיות, ביניהן "חי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית" ב-1995 ו"חי בירושלים התזמורת הסימפונית" בשנת 1997. דון גם הוציא מספר הקלטות של יצירות משלו, כולל "The Violinist Suite" בשנת 2000 ו"The Violinist Concerto" בשנת 2003.

המורשת של דון

דון השפיע רבות על סצנת המוזיקה הקלאסית בארץ ובעולם. הוא היווה השראה למוזיקאים צעירים רבים ותרם רבות להתפתחות סצנת המוזיקה הקלאסית הישראלית. דון גם היה תומך מרכזי בשימור המוזיקה הקלאסית בישראל. הוא היה תומך מרכזי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית והיה מעורב במאמצי גיוס כספים רבים לתמיכה בתזמורת. דון גם היה תומך מרכזי של התזמורת הסימפונית ירושלים, איתה הופיע בהזדמנויות רבות. הוא גם היה מעורב ביוזמות חינוכיות רבות, ביניהן "תכנית המוזיקאים הצעירים", המעניקה למוזיקאים צעירים אפשרות ללמוד עם כמה מהמוזיקאים המובילים בעולם. דון השפיע רבות על סצנת המוזיקה הקלאסית בישראל ובסביבה העולם. הוא היווה השראה למוזיקאים צעירים רבים ותרם רבות להתפתחות סצנת המוזיקה הקלאסית הישראלית. למידע נוסף על דון ועל הישגיו, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן