דף הבית » הכי מדובר » כמה זמן לוקח לקבל תשובה מהוועדה לעררים של ביטוח לאומי?

כמה זמן לוקח לקבל תשובה מהוועדה לעררים של ביטוח לאומי?

2023-06-23 01:03:00+02:00

מהי ועדת ערר של ביטוח לאומי?

הוועדה לעררים לביטוח לאומי (NIAC) היא גוף בלתי תלוי הבוחן החלטות המתקבלות על ידי המוסד לביטוח לאומי. ה-NIAC אחראי להבטיח שההחלטות שמתקבלות על ידי ה-NII הן הוגנות וצודקות. ה-NIAC מורכב משלושה חברים, אחד מהם עורך דין, ושניים מהם ממונים על ידי שר הרווחה. ה-NIAC אחראי לבדיקת ערעורים של אנשים שנדחו להם הטבות או שירותים מה-NII.

כמה זמן לוקח לקבל תשובה מהוועדה לעררים של ביטוח לאומי?

משך הזמן שלוקח לקבל תשובה מהוועדה לעררים של הביטוח הלאומי (NIAC) תלוי במורכבות התיק ובמספר הערעורים שנמצאים כעת בטיפול. ככלל, ה-NIAC יספק תשובה תוך 30 יום מהגשת הערעור. עם זאת, אם המקרה מורכב יותר, ייתכן שיחלפו עד 90 יום עד לקבלת תשובה. במקרים מסוימים, ה-NIAC עשוי לדרוש מידע או מסמכים נוספים לפני שהם יכולים לקבל החלטה. אם זה המקרה, ה-NIAC ייצור קשר עם המערער ויבקש את המסמכים הדרושים. על המערער למסור את המסמכים המבוקשים תוך 30 יום מהבקשה. אם המסמכים לא יסופקו במסגרת הזמן שהוקצבה, ניתן לדחות את הערעור.

מה קורה לאחר הגשת הערעור?

לאחר הגשת הערעור, ה-NIAC יבחן את התיק ויקבל החלטה. ההחלטה תתבסס על הראיות שהציגו המערער והמוסד לביטוח לאומי. ההחלטה תישלח למערער בכתב. ההחלטה עשויה להיות לקיים את ההחלטה המקורית של המוסד לביטוח לאומי, או לבטל את ההחלטה ולהעניק למערער את ההטבות או השירותים שביקש.

מה אם הערעור נדחה?

אם הערעור נדחה, המערער רשאי להגיש ערעור חדש ל-NIAC. את הערעור החדש יש להגיש תוך 30 יום מההחלטה המקורית. הערעור החדש חייב לכלול ראיות או מסמכים חדשים שלא נכללו בערעור המקורי. ה-NIAC יבדוק את העדויות החדשות ויקבל החלטה.

סיכום

משך הזמן שלוקח לקבל תשובה מהוועדה לעררים של הביטוח הלאומי (NIAC) תלוי במורכבות התיק ובמספר הערעורים שנמצאים כעת בטיפול. ככלל, ה-NIAC יספק תשובה תוך 30 יום מהגשת הערעור. עם זאת, אם המקרה מורכב יותר, ייתכן שיחלפו עד 90 יום עד לקבלת תשובה. אם הערעור נדחה, המערער רשאי להגיש ערעור חדש ל-NIAC. את הערעור החדש יש להגיש תוך 30 יום מההחלטה המקורית ועליו לכלול ראיות או מסמכים חדשים שלא נכללו בערעור המקורי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן