דף הבית » אנציקלופדיה » כמה זמן לאחר נטילת פרוורה מקבלים מחזור?

כמה זמן לאחר נטילת פרוורה מקבלים מחזור?

2023-06-17 17:03:00+02:00

מה זה פרוברה?

פרוורה היא תרופה בעלת פרוגסטין בלבד המשמשת לטיפול בהפרעות מחזור. זוהי צורה סינתטית של פרוגסטרון, הורמון שעוזר לווסת את המחזור החודשי. פרוברה נלקחת דרך הפה והיא ניתנת בדרך כלל לנשים שיש להן מחזור לא סדיר או חסר. זה יכול לשמש גם לטיפול באנדומטריוזיס, מצב שבו הרקמה שמצפה את הרחם גדלה מחוץ לרחם.

איך פרוורה עובדת?

פרוברה פועלת על ידי גירוי ייצור פרוגסטרון, המסייע בוויסות המחזור החודשי. פרוגסטרון מסייע בהכנת הרחם להריון ועוזר לשמור על הריון בריא. פרוורה גם עוזרת להפחית את הסיכון לסרטן רירית הרחם.

כמה זמן לאחר נטילת פרוורה מקבלים מחזור?

משך הזמן שלוקח לקבל מחזור לאחר נטילת פרוורה משתנה מאדם לאדם. בדרך כלל, לוקח בערך שבועיים-שלושה עד שהתרופה מתחילה להשפיע ולהתחיל תקופה. עם זאת, חלק מהנשים עשויות לחוות מחזור תוך מספר ימים לאחר נטילת פרוורה, בעוד שאחרות עשויות לא לחוות מחזור עד מספר שבועות לאחר נטילת התרופה.

מהן תופעות הלוואי של פרוורה?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של פרוורה כוללות בחילות, הקאות, כאבי ראש, סחרחורת, נפיחות, רגישות בחזה ועלייה במשקל. תופעות לוואי אחרות עשויות לכלול דיכאון, חרדה ושינויים בחשק המיני. אם אתה חווה אחת מתופעות הלוואי הללו, חשוב לדבר עם הרופא שלך.

מה עלי לעשות אם אני מפספסת מנה של פרוברה?

אם אתה מתגעגע למנה של Provera, קח אותה ברגע שאתה זוכר. עם זאת, אם כמעט הגיע הזמן למנה הבאה שלך, דלג על המנה שהוחמצה והמשך בלוח הזמנים הקבוע שלך במינונים. אין ליטול מנה כפולה כדי לפצות על מנה שהוחמצה.

מה עלי לעשות אם אני חווה תופעות לוואי?

אם אתה חווה תופעות לוואי כלשהן בזמן נטילת פרוברה, חשוב לדבר עם הרופא שלך. ייתכן שהרופא שלך יוכל להתאים את המינון שלך או להחליף אותך לתרופה אחרת.

האם אני יכול לקחת פרוברה בהריון?

לא, אסור ליטול פרורה בהריון. פרוורה עלולה לגרום למומים מולדים ואין ליטול אותה במהלך ההריון. אם את בהריון או חושבת שאת בהריון, שוחח עם הרופא שלך לפני נטילת פרוורה.

היכן אוכל למצוא מידע נוסף?

אם יש לך שאלות כלשהן לגבי פרוורה או כמה זמן לוקח לקבל מחזור לאחר נטילת פרוורה, שוחח עם הרופא שלך. אתה יכול גם למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן