דף הבית » הכי מדובר » כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לעשות בדיקת הריון ביתית?

כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לעשות בדיקת הריון ביתית?

2023-06-27 00:39:00+02:00

מה זה ביוץ?

ביוץ הוא התהליך שבו ביצית בוגרת משתחררת מהשחלה, והוא הזמן הפורה ביותר במחזור החודשי של האישה. זה מתרחש בדרך כלל בערך 14 ימים לפני תחילת הווסת הבאה, אבל זה יכול להשתנות מאישה לאישה. במהלך הביוץ, הביצית משתחררת מהשחלה ועוברת במורד החצוצרה אל הרחם.

כמה זמן אחרי הביוץ אפשר לעשות בדיקת הריון ביתית?

התשובה הקצרה היא שניתן לבצע בדיקת הריון ביתית עד חמישה ימים לאחר הביוץ. עם זאת, חשוב לציין שדיוק הבדיקה יהיה תלוי במועד בו תבצעו אותה. הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון ביתית הוא שבוע לאחר הביוץ. הסיבה לכך היא שלוקח כשבעה ימים עד שהביצית המופרית משתילה ברחם ועד שהגוף מתחיל לייצר את ההורמון hCG (גונדוטרופין כוריוני אנושי). הורמון זה הוא מה שבדיקות הריון ביתיות מזהות כדי לקבוע אם את בהריון.

עד כמה בדיקות הריון ביתיות מדויקות?

בדיקות הריון ביתיות הן בדרך כלל מאוד מדויקות, כאשר רוב הבדיקות יכולות לזהות הריון כבר שבוע לאחר הביוץ. עם זאת, חשוב לציין שדיוק הבדיקה יכול להשתנות בהתאם למותג ולמועד הביצוע. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לבצע את הבדיקה שבוע לאחר הביוץ.

מה אם אעשה את המבחן מוקדם מדי?

אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, ייתכן שהבדיקה לא תוכל לזהות את הורמון ה-hCG ותיתן תוצאה שלילית כוזבת. המשמעות היא שהבדיקה תראה שאינך בהריון, גם אם כן. אם זה קורה, מומלץ להמתין מספר ימים ולבצע שוב את הבדיקה.

סיכום

חשוב לזכור שהזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון ביתית הוא שבוע לאחר הביוץ. הסיבה לכך היא שלוקח כשבעה ימים עד שהביצית המופרית משתילה ברחם ולגוף מתחיל לייצר את ההורמון hCG. בדיקות הריון ביתיות הן בדרך כלל מאוד מדויקות, אך חשוב לציין שדיוק הבדיקה יכול להשתנות בהתאם למותג ולמועד הביצוע. אם תבצע את הבדיקה מוקדם מדי, ייתכן שהבדיקה לא תוכל לזהות את הורמון ה-hCG ותיתן תוצאה שלילית כוזבת. למידע נוסף על בדיקות הריון ביתיות, אתה יכול לבדוק את הסרטון הזה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן