דף הבית » הכי מדובר » כליף: שם משפחה עיראקי

כליף: שם משפחה עיראקי

כליף: שם משפחה עיראקי

מה המשמעות של כליף?

חליף הוא שם משפחה עיראקי שקיים כבר מאות שנים. השם נגזר מהמילה הערבית "חליפה", שפירושה "יורש" או "סגן". מאמינים כי השם ניתן למי שמונו להנהיג את הקהילה האסלאמית לאחר מותו של הנביא מוחמד. השם קשור גם לח'ליפות האסלאמית, שהייתה ישות פוליטית ודתית שהוקמה במאה ה-7 . הח'ליפות הייתה מדינה חזקה ששלטה בחלק גדול מהמזרח התיכון וצפון אפריקה. השם ח'ליף קשור גם למילה הערבית "חליפה", שפירושה "יורש" או "סגן". מאמינים כי השם ניתן למי שמונו להנהיג את הקהילה האסלאמית לאחר מותו של הנביא מוחמד.

היסטוריה של שם המשפחה כליף

שם המשפחה ח'ליף קיים כבר מאות שנים ומאמינים שמקורו בעיראק. מאמינים כי השם ניתן למי שמונו להנהיג את הקהילה האסלאמית לאחר מותו של הנביא מוחמד. השם קשור גם לח'ליפות האסלאמית, שהייתה ישות פוליטית ודתית שהוקמה במאה ה-7 . הח'ליפות הייתה מדינה חזקה ששלטה בחלק גדול מהמזרח התיכון וצפון אפריקה. שם המשפחה ח'ליף נמצא גם במדינות אחרות במזרח התיכון, כמו סוריה, ירדן ולבנון. הוא נמצא גם בחלקים אחרים של העולם, כמו ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כליף

יש הרבה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה כליף, כולל:

חסן כליף שייר עלי

חסן חליף שיר עלי היה מחבל אוסטרלי שהרג אדם אחד ופצע שניים אחרים בפיגוע דקירה במלבורן בשנת 2018. הוא נורה ונהרג על ידי המשטרה.

אחמד כליף שייר עלי

אחמד חליף שיר עלי היה מחבל אוסטרלי שהרג אדם אחד ופצע שניים אחרים בפיגוע דקירה במלבורן בשנת 2018. הוא נורה ונהרג על ידי המשטרה.

חסן כליף שייר עלי

חסן חליף שיר עלי היה פוליטיקאי עיראקי שכיהן כראש ממשלת עיראק בין השנים 2006 ל-2010. הוא היה חבר במפלגת הדאווה האסלאמית והיה תומך חזק לדמוקרטיה בעיראק.

חסן כליף שייר עלי

חסן חליף שיר עלי היה זמר וכותב שירים עיראקי שהיה פופולרי במזרח התיכון בשנות ה-70 וה-80. הוא נודע בשיריו הרומנטיים והיה להשפעה גדולה על סצנת המוזיקה העיראקית.

סיכום

חליף הוא שם משפחה עיראקי שקיים כבר מאות שנים. השם נגזר מהמילה הערבית "חליפה", שפירושה "יורש" או "סגן". היא קשורה לח'ליפות האסלאמית, שהייתה מדינה חזקה ששלטה בחלק גדול מהמזרח התיכון וצפון אפריקה. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה ח'ליף, כולל חסן חליף שייר עלי, אחמד חליף שייר עלי וחסן חליף שייר עלי. למידע נוסף על ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה כליף, לחץ כאן או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן