דף הבית » הכי מדובר » כיצד לשנות שם משפחה לאחר נישואין בישראל

כיצד לשנות שם משפחה לאחר נישואין בישראל

2023-04-15 00:33:00+02:00

מבוא

נישואים הם אירוע משנה חיים, ובישראל זה יכול להיות גם שינוי בשם המשפחה. בישראל, אישה אינה חייבת לקחת את שם משפחתו של בעלה לאחר הנישואין, אך רבים בוחרים לעשות זאת. אם אתה אזרח או תושב ישראל ואתה רוצה לשנות את שם משפחתך לאחר הנישואין, יש צעדים מסוימים שעליך לנקוט. מאמר זה מסביר את תהליך החלפת שם משפחה לאחר נישואין בישראל, כולל המסמכים הדרושים והצעדים לנקוט.

אילו מסמכים נדרשים?

על מנת לשנות את שם המשפחה לאחר הנישואין בישראל, יש לקבל תחילה תעודת נישואין מהרבנות. מסמך זה נדרש על מנת להוכיח שאתה נשוי כדין. כמו כן, תצטרך לספק עותק של תעודת הזהות שלך, כמו גם עותק של תעודת הזהות של בעלך.

תהליך הבקשה

ברגע שיש לך את המסמכים הדרושים, תוכל להתחיל בתהליך הבקשה. יהיה עליך למלא טופס בקשה, אותו ניתן לקבל ברשות האוכלוסין וההגירה. יש למלא את הטופס בעברית ועליו לכלול את שם המשפחה הנוכחי שלך, שם המשפחה החדש המוצע ותאריך נישואיך.

מסמכים נוטריוניים

לאחר שמילאת את טופס הבקשה, עליך להעבירו לאישור נוטריוני על ידי עורך דין או נוטריון. זהו צעד חשוב, שכן הוא מבטיח שהמסמכים מחייבים מבחינה משפטית. לאחר שהמסמכים עברו אישור נוטריוני, יש להגישם לרשות האוכלוסין וההגירה.

תקופת ההמתנה

לאחר הגשת המסמכים, עליך להמתין לעיבוד בקשתך של רשות האוכלוסין וההגירה. תהליך זה יכול להימשך עד חודשיים. במהלך תקופה זו, לא תוכל להשתמש בשם המשפחה החדש שלך עד שהבקשה תאושר.

השלב האחרון

לאחר אישור בקשתך, תקבל תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה החדש שלך. תצטרך גם לעדכן את חשבונות הבנק, כרטיסי האשראי ומסמכים אחרים עם שם המשפחה החדש שלך. חשוב לציין כי שם המשפחה החדש שלך לא יוכר על ידי ממשלת ישראל עד שתקבל את תעודת הזהות החדשה שלך.

סיכום

שינוי שם המשפחה לאחר נישואים בישראל הוא תהליך פשוט יחסית. עם זאת, חשוב לוודא שיש ברשותכם את כל המסמכים הדרושים ושתבצעו את השלבים הנכונים. לאחר אישור בקשתך, תוכל להשתמש בשם המשפחה החדש שלך ולעדכן את המסמכים שלך בהתאם. למידע נוסף על שינוי שם המשפחה לאחר נישואים בישראל, ניתן לבקר בדף ויקיפדיה העברית בנושא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן