דף הבית » המלצת הצוות » כיצד לשנות את שם המשפחה של ילד

כיצד לשנות את שם המשפחה של ילד

2023-04-14 13:39:00+02:00

מבוא

שינוי שם משפחה של ילד יכול להיות תהליך קשה ורגשי במיוחד בישראל. חשוב להבין את הדרישות המשפטיות ואת הניירת הכרוכה בכך על מנת להבטיח שהתהליך יעבור בצורה חלקה ככל האפשר. מאמר זה יספק סקירה כללית של תהליך שינוי שם המשפחה של ילד בישראל, כולל הדרישות החוקיות והניירת הכרוכה בכך.

דרישות משפטיות לשינוי שם משפחה של ילד

בישראל הדרישות החוקיות לשינוי שם משפחה של ילד הן די מחמירות. על מנת לשנות את שם המשפחה של ילד, על ההורה או האפוטרופוס לקבל תחילה צו שיפוטי מבית המשפט לענייני משפחה. לצו בית המשפט יש לצרף בקשה בכתב מההורה או האפוטרופוס וכן הצהרה בכתב מהילד (במידה והילד מעל גיל 12). צו בית המשפט חייב לכלול גם את הסיבות לשינוי השם, כגון נישואין, אימוץ או שינוי דת. לאחר קבלת צו בית המשפט, על ההורה או האפוטרופוס להגיש את הניירת הדרושה לרשות האוכלוסין וההגירה. זה כולל טופס בקשה מלא, צו בית המשפט וכל מסמך רלוונטי אחר. על הבקשה להיות חתומה הן על ידי ההורה או האפוטרופוס והן על ידי הילד (אם הילד מעל גיל 12).

נדרשת ניירת לשינוי שם משפחה של ילד

בנוסף לצו בית המשפט, על ההורה או האפוטרופוס להגיש לרשות האוכלוסין וההגירה גם את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה מלא
  • עותק של תעודת הלידה של הילד
  • עותק של תעודת הזהות של ההורה או האפוטרופוס
  • עותק של תעודת הזהות של הילד (אם הילד מעל גיל 12)
  • העתק של צו בית המשפט
  • עותק של תעודת הנישואין של ההורה או האפוטרופוס (אם רלוונטי)
  • עותק של מסמכי האימוץ (אם רלוונטי)
  • עותק של הדרכון של הילד (אם רלוונטי)

עמלות עבור שינוי שם משפחה של ילד

בנוסף למסמכים המפורטים לעיל, על ההורה או האפוטרופוס לשלם גם אגרה לרשות האוכלוסין וההגירה. העמלה נקבעת כעת על 200 ש"ח (כ-$55 דולר).

מסגרת זמן לשינוי שם משפחה של ילד

לאחר הגשת הניירת והאגרה הדרושים לרשות האוכלוסין וההגירה, תהליך שינוי שם המשפחה של הילד יכול להימשך בין מספר שבועות למספר חודשים. מסגרת הזמן תלויה במורכבות התיק ובעומס העבודה של רשות האוכלוסין וההגירה.

סיכום

שינוי שם משפחה של ילד בישראל יכול להיות תהליך קשה ורגשי. חשוב להבין את הדרישות המשפטיות ואת הניירת הכרוכה בכך על מנת להבטיח שהתהליך יעבור בצורה חלקה ככל האפשר. מאמר זה סיפק סקירה של תהליך שינוי שם המשפחה של ילד בישראל, כולל הדרישות החוקיות והניירת הכרוכה בכך. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן