דף הבית » הכי מדובר » כיצד אוכל לדעת אם הוגשה נגדי תביעה משפטית?

כיצד אוכל לדעת אם הוגשה נגדי תביעה משפטית?

2023-06-29 09:22:00+02:00

מהי תביעה משפטית?

תביעה היא תביעה משפטית שהגיש צד אחד נגד אחר בבית משפט. מדובר בתביעה אזרחית המבקשת ליישב סכסוך בין שני צדדים או יותר. הצד המגיש את התביעה מכונה התובע ואילו הצד שנתבע מכונה הנתבע. מטרת התביעה היא לבקש סעד בגין עוול שנעשה, או לאכוף זכות שנפגעה.

מהו תהליך הגשת התביעה?

תהליך הגשת התביעה מתחיל בהגשת התלונה. התלונה הינה מסמך המתאר את עובדות המקרה ואת הטענות המשפטיות שמעלה התובע כנגד הנתבע. את התלונה יש להגיש לבית המשפט המתאים ולהגיש לנתבע. לאחר הגשת התלונה, יש לנתבע פרק זמן מסוים להגיב. הנתבע יכול לבחור להגיש תשובה לתלונה, או שיבחר להגיש בקשה לסילוק התיק.

כיצד אוכל לדעת אם הוגשה נגדי תביעה משפטית?

אם הוגשה נגדך תביעה, סביר להניח שיוגשו לך הזמנה לדין ותלונה. הזימון יודיע לך על התביעה ובתלונה יפורטו הטענות המשפטיות שהתובע טוען כלפיך. ניתן גם לקבל הודעה על התביעה בדואר או בצו בית משפט. אם אינך בטוח אם הוגשה נגדך תביעה, תוכל לפנות למזכירות בית המשפט במחוז בו הוגשה התביעה כדי לברר.

מה עלי לעשות אם הוגשה נגדי תביעה?

אם הוגשה נגדך תביעה, חשוב לנקוט בפעולה מיידית. עליך לפנות לעורך דין כדי לדון באפשרויות המשפטיות העומדות בפניך וכדי לעזור לך להכין תשובה לתביעה. בהתאם לאופי התביעה, ייתכן שתוכל לנהל משא ומתן לפשרה או שתצטרך להתגונן בבית המשפט.

מהו הסדר?

הסדר פשרה הוא הסכם בין הצדדים בתביעה שיכריע את המחלוקת ללא צורך במשפט. הצדדים רשאים להסכים להסדר על מנת למנוע את העלויות והסיכונים הכרוכים במשפט. הסדרים יכולים לכלול תשלום כסף, החלפת רכוש או צורות אחרות של פיצוי.

מה זה משפט?

משפט הוא הליך משפטי בו הצדדים מציגים ראיות וטיעונים בפני שופט או חבר מושבעים על מנת ליישב סכסוך. לאחר מכן השופט או חבר המושבעים יקבלו החלטה על סמך הראיות והטיעונים שהוצגו. נסיונות יכולים להיות ארוכים ויקרים, לכן חשוב לשקול את כל האפשרויות שלך לפני שמחליטים ללכת לניסיון.

סיכום

במידה והוגשו לכם הזמנה לדין ותלונה, חשוב לנקוט בפעולה מיידית. עליך לפנות לעורך דין כדי לדון באפשרויות המשפטיות העומדות בפניך וכדי לעזור לך להכין תשובה לתביעה. בהתאם לאופי התביעה, ייתכן שתוכל לנהל משא ומתן לפשרה או שתצטרך להתגונן בבית המשפט. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן