דף הבית » טופ 100 » יעקב אילון: מבט על חייו של ישראלי מפורסם

יעקב אילון: מבט על חייו של ישראלי מפורסם

יעקב אילון: מבט על חייו של ישראלי מפורסם

יעקב אילון: מבט על חייו של ישראלי מפורסם

חיים מוקדמים וחינוך

יעקב אילון נולד בירושלים בשנת 1913. הוא היה בן לרב ומורה, וגדל בבית דתי. הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים, שם למד משפטים ומדעי המדינה. לאחר סיום לימודיו עבד כעורך דין בתל אביב.

קריירה פוליטית

אילון החל את הקריירה הפוליטית שלו בשנות ה-40, כשהצטרף למפלגת מפא"י. כיהן בכנסת בין השנים 1949-1977, ובאותה תקופה מילא תפקידי שרים שונים. בשנת 1977 נבחר לראש ממשלת ישראל, תפקיד בו כיהן עד 1983.

קריירה דיפלומטית

אילון היה גם דיפלומט. הוא שימש כשגריר ישראל בארצות הברית בשנים 1983-1986. במהלך כהונתו פעל לחיזוק הקשר בין שתי המדינות. הוא גם פעל לשיפור היחסים של ישראל עם מדינות אחרות באזור.

מוֹרֶשֶׁת

יעקב אילון היה דמות מוערכת מאוד בפוליטיקה הישראלית. הוא היה ידוע באינטליגנציה שלו, ביושרה ובמחויבותו לשלום. הוא גם היה סופר וכתב כמה ספרים על פוליטיקה והיסטוריה ישראלית. מורשתו של אילון חיה בדמותו של מכון יעקב אילון ליחסים בינלאומיים. המכון מוקדש לקידום שלום והבנה בין ישראל למדינות אחרות באזור. היא פועלת גם לחיזוק קשריה של ישראל עם ארה"ב. יעקב אילון היה דמות חשובה בפוליטיקה ובדיפלומטיה הישראלית. הוא היה איש של יושרה ואינטליגנציה, ופעל ללא לאות לקידום השלום וההבנה בין ישראל לשכנותיה. מורשתו מתקיימת בדמותו של מכון יעקב אילון ליחסים בינלאומיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן