דף הבית » הכי מדובר » יאיר לפיד – מנהיג פוליטי בישראל

יאיר לפיד – מנהיג פוליטי בישראל

2023-05-27 20:45:00+02:00

מי זה יאיר לפיד?

יאיר לפיד הוא פוליטיקאי ישראלי ומנהיג מפלגת יש עתיד. הוא נולד בשנת 1963 בתל אביב, בנו של יוסף "טומי" לפיד ז"ל, עיתונאי ופוליטיקאי בולט. לפיד שירת בחיל האוויר הישראלי לפני לימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב. לאחר מכן המשיך להיות עיתונאי ומגיש טלוויזיה מצליח.

הקריירה הפוליטית של יאיר לפיד

לפיד נכנס לפוליטיקה ב-2012, כשהקים את מפלגת יש עתיד. המפלגה התמודדה על מצע של רפורמה חברתית וכלכלית, והצליחה בבחירות 2013 בישראל, וזכתה ב-19 מושבים בכנסת. לפיד כיהן כשר האוצר בממשלת ראש הממשלה בנימין נתניהו בין השנים 2013-2014. בשנת 2015 עזב לפיד את הממשלה וחזר לאופוזיציה. מאז הוא מבקר קולני של ממשלת נתניהו, והיה מוביל במאבק בשחיתות בפוליטיקה הישראלית.

תפקידו הנוכחי של יאיר לפיד בממשלת ישראל

בשנת 2020 מונה לפיד לסגן ראש הממשלה ושר החוץ בממשלתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. בתפקיד זה הוא אחראי להובלת המאמצים הדיפלומטיים של ישראל ולחיזוק קשריה עם הקהילה הבינלאומית. הוא גם היה תומך קולני לשלום וביטחון באזור.

סיכום

יאיר לפיד הוא מנהיג פוליטי בולט בישראל. הוא היה מוביל במאבק בשחיתות בפוליטיקה הישראלית, וכיום מכהן כסגן ראש הממשלה ושר החוץ בממשלתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. הוא תומך קולני לשלום וביטחון באזור, ומחויב לחיזוק קשריה של ישראל עם הקהילה הבינלאומית.

רקע כללי

שֵׁם יאיר לפיד
נוֹלָד 1963, תל אביב, ישראל
חינוך אוניברסיטת תל אביב
מפלגה פוליטית יש עתיד
תפקיד נוכחי סגן ראש הממשלה ושר החוץ

יאיר לפיד הוא מנהיג פוליטי בולט בישראל. הוא נולד בשנת 1963 בתל אביב, והוא בנו של יוסף "טומי" לפיד ז"ל, עיתונאי ופוליטיקאי בולט. לפיד שירת בחיל האוויר הישראלי לפני לימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב. לאחר מכן המשיך להיות עיתונאי ומגיש טלוויזיה מצליח.

קריירה פוליטית

בשנת 2012 הקים לפיד את מפלגת יש עתיד. המפלגה התמודדה על מצע של רפורמה חברתית וכלכלית, והצליחה בבחירות 2013 בישראל, וזכתה ב-19 מושבים בכנסת. לפיד כיהן כשר האוצר בממשלת ראש הממשלה בנימין נתניהו בין השנים 2013-2014. בשנת 2015 עזב לפיד את הממשלה וחזר לאופוזיציה. מאז הוא מבקר קולני של ממשלת נתניהו, והיה מוביל במאבק בשחיתות בפוליטיקה הישראלית.

תפקיד נוכחי

בשנת 2020 מונה לפיד לסגן ראש הממשלה ושר החוץ בממשלתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. בתפקיד זה הוא אחראי להובלת המאמצים הדיפלומטיים של ישראל ולחיזוק קשריה עם הקהילה הבינלאומית. הוא גם היה תומך קולני לשלום וביטחון באזור.

קישורים חיצוניים

למידע נוסף על יאיר לפיד, אנא בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן