דף הבית » מגזין » חייו ומורשתו של רוקי מרציאנו

חייו ומורשתו של רוקי מרציאנו

2023-05-29 11:59:00+02:00

היכרות עם רוקי מרציאנו

רוקי מרציאנו היה מתאגרף מקצועני אמריקאי שהחזיק באליפות העולם במשקל כבד מ-1952 עד 1956. הוא האלוף היחיד במשקל כבד שפרש ללא הפסד, עם שיא של 49 ניצחונות, 43 מהם בנוקאאוט. הוא היה ידוע בכוח החבטות הבלתי פוסק שלו, בסנטר הברזל ובנחישותו הבלתי פוסקת. הוא היה ידוע גם בהתחלה הצנועה שלו, לאחר שעבד כצ'אק-אאוט במועדון לילה לפני שהפך למתאגרף מקצועי.

חיים מוקדמים וקריירה חובבנית

רוקי מרציאנו נולד ב-1 בספטמבר 1923 בברוקטון, מסצ'וסטס. הוריו היו מהגרים איטלקים, והוא היה הצעיר מבין שישה ילדים. הוא גדל במשק בית קתולי קפדני ולמד בבית הספר התיכון ברוקטון, שם הצטיין בכדורגל ובאתלטיקה. מרציאנו החל להתאגרף בגיל 16, ועד גיל 19 זכה באליפות כפפות הזהב של מסצ'וסטס. לאחר מכן הוא המשיך לזכות באליפות המשקל הכבד של איגוד האתלטיקה הלאומית (AAU) ב-1947.

קריירה מקצועית

מרציאנו הפך למקצוען ב-1947, והקרב המקצועי הראשון שלו היה ניצחון על לי אפפרסון. הוא המשיך וניצח ב-19 הקרבות הראשונים שלו, כש-15 מהם בנוקאאוט. לאחר מכן התמודד מול אלוף המשקל הכבד לשעבר ג'ו לואיס באוקטובר 1951, וניצח בקרב בנוקאאוט בסיבוב השמיני. מרציאנו התמודד אז מול ג'רזי ג'ו וולקוט על אליפות העולם במשקל כבד בספטמבר 1952. הוא ניצח בקרב בנוקאאוט בסיבוב ה-13, והפך אלוף העולם במשקל כבד. הוא הגן בהצלחה על התואר שש פעמים, כשחמש מההגנות הללו הסתיימו בניצחונות בנוקאאוט.

פרישה ומורשת

מרציאנו פרש מאיגרוף ב-1956, בגיל 32. היו לו שיא של 49 ניצחונות, 43 מהם בנוקאאוט, וללא הפסדים או תיקו. הוא היה האלוף היחיד במשקל כבד שפרש ללא הפסד. מרציאנו נכנס להיכל התהילה הבינלאומי של האיגרוף בשנת 1990. הוא זכור כאחד מגדולי האלופים במשקל כבד בכל הזמנים, ומורשתו נמשכת עד היום.

חיים אישיים

מרציאנו התחתן עם ברברה קאזינס ב-1950, ולזוג נולדה בת אחת. הוא היה איש משפחה מסור, ואשתו ובתו היו בראש סדר העדיפויות שלו.

מוות

מרציאנו מת בהתרסקות מטוס בשנת 1969, בגיל 45. הוא היה בדרכו לדה מוינס, איווה כדי להשתתף בארוחת ערב לכבודו. מותו היה הלם לעולם האיגרוף, והוא סבל על ידי מעריצים ועמיתים מתאגרפים כאחד.

סיכום

רוקי מרציאנו היה אלוף אגדי במשקל כבד שייזכר בזכות כוח החבטות הבלתי פוסק שלו, סנטר הברזל והנחישות הבלתי פוסקת שלו. הוא היה האלוף היחיד במשקל כבד שפרש ללא הפסד, והמורשת שלו נמשכת עד היום. למידע נוסף על רוקי מרציאנו, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן