דף הבית » מעניין » חייו ויצירתו של המשורר האנגלי ג'ון דון

חייו ויצירתו של המשורר האנגלי ג'ון דון

חייו ויצירתו של המשורר האנגלי ג'ון דון

מבוא לג'ון דון

ג'ון דון היה משורר אנגלי, מטיף ונציג מרכזי של המשוררים המטפיזיים של המאה ה-17. הוא ידוע בשירתו העוצמתית והנלהבת, אשר חקרה לעתים קרובות נושאים של אהבה, מוות ודת. דון נולד ב-1572 בלונדון, אנגליה, והתחנך באוניברסיטאות אוקספורד וקיימברידג'. הוא הוסמך ככומר ב-1615 ושימש כומר למלך ג'יימס הראשון.

השירה של ג'ון דון

שירתו של ג'ון דון מאופיינת לרוב בשנינות, אינטלקטואליות ושימוש נועז בהתנשאות מטפיזית. יצירותיו המפורסמות ביותר כוללות את "הפרעוש", "המחר הטוב", "תביעה: איסור אבל" ו"סונטות קדושות". השירה של דון בולטת בשימוש שלה בפרדוקס ובחקירת נושאים כמו אהבה, מוות ודת.

נושאים בשירה של דון

שירתו של ג'ון דון חוקרת לעתים קרובות נושאים של אהבה, מוות ודת. בשירו "המחר הטוב", דון חוקר את רעיון האהבה כמסע רוחני, ואילו ב"הכרזה: איסור אבל" הוא בוחן את רעיון האהבה כצורה של איחוד רוחני. שירו של דון "הפרעוש" הוא חקירה שנונה של רעיון האהבה הפיזית, בעוד "הסונטות הקדושות" שלו חוקרות נושאים של מוות, אמונה ותמותה.

השפעתו של ג'ון דון

לשירתו של ג'ון דון הייתה השפעה מתמשכת על הספרות האנגלית. יצירתו צוטטה על ידי סופרים רבים, כולל TS אליוט, שכתב ששירתו של דון "היתה השירה המופלאה והחשובה ביותר שנכתבה באנגליה מאז תקופת שייקספיר". ניתן לראות את השפעתו של דון גם ביצירתם של משוררים מודרניים כמו WH Auden, שכתב ששירתו של דון "היא השירה המשפיעה ביותר בשפה האנגלית".

שאלות ותשובות

ש: מהי היצירה המפורסמת ביותר של ג'ון דון?
ת: היצירות המפורסמות ביותר של דון כוללות את "הפרעוש", "המחר הטוב", "תביעה: איסור אבל" ו"סונטות קדושות". ש: אילו נושאים חוקר דון בשירתו?
ת: השירה של דון חוקרת לעתים קרובות נושאים של אהבה, מוות ודת. ש: כיצד השפיעה השירה של דון על הספרות האנגלית?
ת: לשירה של דון הייתה השפעה מתמשכת על הספרות האנגלית. יצירתו צוטטה על ידי סופרים רבים, כולל TS אליוט, שכתב ששירתו של דון "היתה השירה המופלאה והחשובה ביותר שנכתבה באנגליה מאז תקופת שייקספיר".

סיכום

ג'ון דון היה משורר אנגלי רב השפעה, מטיף ומשורר מטפיזי של המאה ה-17. שירתו מאופיינת בשנינות, אינטלקטואליות ושימוש נועז בהתנשאות מטפיזית. שירתו של דון חוקרת לעתים קרובות נושאים של אהבה, מוות ודת, והייתה לה השפעה מתמשכת על הספרות האנגלית. יצירתו צוטטה על ידי סופרים רבים, כולל TS אליוט, שכתב ששירתו של דון "היתה השירה המופלאה והחשובה ביותר שנכתבה באנגליה מאז תקופת שייקספיר".

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן