דף הבית » להעביר את הזמן » חייו וזמניו של הרמטכ"ל, אביב כוכבי

חייו וזמניו של הרמטכ"ל, אביב כוכבי

2023-05-02 07:54:00+02:00

מי זה אביב כוכבי?

אביב כוכבי הוא הרמטכ"ל הנוכחי של צבא ההגנה לישראל (צה"ל). הוא נולד בירושלים בשנת 1964 והוא בן לניצולי שואה. כוכבי הוא בוגר המכללה לפיקוד ומטה של צה"ל ובעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב. הוא שירת במגוון תפקידים בצה"ל, בין היתר כמפקד חטיבת הצנחנים, ראש אגף המבצעים וראש אגף המודיעין. הוא מונה לרמטכ"ל ב-2019.

הקריירה המוקדמת של כוכבי

כוכבי החל את הקריירה הצבאית שלו ב-1982, כשהתגייס לצה"ל. בתחילה שובץ בחטיבת הצנחנים, שם שירת כמפקד מחלקה. בהמשך הועלה לדרגת רב סרן ושימש כמפקד פלוגה. בשנת 1994 הועלה לדרגת סגן אלוף ושימש כמפקד חטיבת הצנחנים.

העלייה לפסגה של כוכבי

בשנת 2002 הועלה כוכבי לדרגת תת-אלוף ומונה לראש מנהל המבצעים. בתפקיד זה היה אחראי לפיקוח על תכנון וביצוע כל פעולות צה"ל. בשנת 2006 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש מינהלת המודיעין. בתפקיד זה, הוא היה אחראי לפיקוח על איסוף, ניתוח והפצה של מודיעין.

כוכבי כרמטכ"ל

בשנת 2019 מונה כוכבי לרמטכ"ל צה"ל. כרמטכ"ל הוא אחראי על הפיקוח על פעולות צה"ל כולו. כמו כן, אחראי על פיתוח ויישום האסטרטגיה ומשנתו של צה"ל. הוא יוחס למודרניזציה של צה"ל והפיכתו לזריז יותר ומגיב לסביבה הביטחונית המשתנה.

חזון כוכבי לצה"ל

כוכבי ניסח לצה"ל חזון המדגיש את הצורך של הצבא להיות ערוך למגוון רחב של איומים. הוא הדגיש את הצורך של צה"ל להיות מסוגל להגיב במהירות וביעילות לכל איום, בין אם מדובר באיום צבאי קונבנציונלי ובין אם מדובר באיום צבאי קונבנציונלי או לא קונבנציונלי יותר. הוא גם הדגיש את הצורך של צה"ל להיות מסוגל לפעול במגוון סביבות, כולל אזורים עירוניים וכפריים.

השפעתו של כוכבי על צה"ל

מאז כניסתו לתפקיד, ביצע כוכבי מספר רפורמות שהשפיעו משמעותית על צה"ל. הוא הגביר את המיקוד של צה"ל באבטחת סייבר ויישם מספר צעדים לשיפור יכולתו של צה"ל להגיב לאיומי סייבר. הוא גם הגביר את ההתמקדות של צה"ל באיסוף וניתוח מודיעין, וביצע מספר צעדים לשיפור יכולתו של צה"ל לאסוף ולנתח מודיעין.

מורשת כוכבי

אביב כוכבי נחשב כאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתולדות צה"ל. הוא יוחס למודרניזציה של צה"ל והפיכתו לזריז יותר ומגיב לסביבה הביטחונית המשתנה. כמו כן, זכה לזכותו בשיפור יכולתו של צה"ל להגיב לאיומי סייבר ולאסוף ולנתח מודיעין. מורשתו תיזכר כנראה עוד שנים רבות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן