דף הבית » אנציקלופדיה » זמר ישראלי 3 אותיות שם משפחה שמתחיל ב-F

זמר ישראלי 3 אותיות שם משפחה שמתחיל ב-F

2023-04-29 16:03:00+02:00

מיהו הזמר הישראלי עם שם משפחה בן 3 אותיות שמתחיל ב-F?

הזמרת הישראלית עם שם משפחה בן 3 אותיות שמתחיל באות F היא לא אחרת מאשר עפרה חזה המפורסמת. עפרה חזה נולדה בתל אביב, ישראל בשנת 1957 ונפטרה בשנת 2000. היא הייתה זמרת, כותבת שירים ושחקנית ישראלית. היא הייתה ידועה בשילוב הייחודי שלה בין סגנונות מוזיקה מזרח תיכונית ומערבית. היא הייתה ידועה גם בקולה העוצמתי והמרגש.

חייה והקריירה המוקדמים של עפרה חזה

עפרה חזה נולדה למשפחה יהודית תימנית בתל אביב, ישראל. היא החלה לשיר בגיל צעיר והייתה חלק ממקהלת ילדים. היא גם למדה מוזיקה ומחול באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. ב-1977 הוציאה את אלבומה הראשון, "אל אהבת שלנו". האלבום זכה להצלחה והיא הפכה לזמרת פופולרית בישראל. היא הוציאה עוד כמה אלבומים במהלך שנות השמונים והתשעים. המוזיקה שלה הייתה שילוב של מוזיקה יהודית תימנית מסורתית, מוזיקה מזרח תיכונית ומוזיקת פופ מערבית.

ההצלחה הבינלאומית של עפרה חזה

ב-1988 הוציאה עפרה חזה את אלבומה Shaday. האלבום זכה להצלחה גדולה והיא הפכה לכוכבת בינלאומית. היא הייתה הזמרת הישראלית הראשונה עם סינגל להיט בארצות הברית. הסינגל שלה "Im Nin'alu" היה ללהיט 10 המובילים בארה"ב. היא גם שיתפה פעולה עם כמה אמנים בינלאומיים, כולל סטינג, פיטר גבריאל ויוסו נ'דור. היא הופיעה בכמה פסטיבלי מוזיקה בינלאומיים, כולל גלסטונברי ומונטרו.

מורשת עפרה חזה

עפרה חזה נפטרה בשנת 2000 עקב סיבוכים מאיידס. היא הייתה רק בת 42. היא השאירה אחריה מורשת של מוזיקה שמעריצים ברחבי העולם נהנו ממנה. המוזיקה שלה כוסתה על ידי אמנים רבים, כולל מדונה ואיניה.

הדיסקוגרפיה של עפרה חזה

אַלבּוֹם שָׁנָה
אל אהבות שלנו 1977
קריה 1980
רוח מדברית 1982
שאדיי 1988
קריה 2 1991
עפרה חזה 1994
המיטב של עפרה חזה 1996
המיטב של עפרה חזה 1999

פרסים ושבחים של עפרה חזה

עפרה חזה זכתה בפרסים ובשבחים רבים לאורך הקריירה שלה. היא זכתה בפרס ישראל בשנת 1983 והייתה מועמדת לפרס גראמי בשנת 1989. כמו כן, הוענק לה אות הצטיינות של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה בשנת 1990. עפרה חזה הייתה דמות איקונית במוזיקה הישראלית. היא הייתה חלוצה בשילוב מוזיקה מזרח תיכונית מסורתית עם מוזיקת פופ מערבית. המוזיקה שלה הייתה אהובה על מעריצים ברחבי העולם ומורשתה תמשיך לחיות לדורות הבאים. עפרה חזה הייתה זמרת, כותבת שירים ושחקנית ישראלית שנולדה בתל אביב, ישראל בשנת 1957. היא נודעה בשילוב הייחודי שלה של סגנונות מוזיקה מזרח תיכוניים ומערביים. היא הוציאה כמה אלבומים במהלך הקריירה שלה והיה לה סינגל בארצות הברית. היא זכתה בפרסים ובשבחים רבים לאורך הקריירה שלה ולאחר מותה הוענק לה פרס ישראל בשנת 2000. המוזיקה שלה כוסתה על ידי אמנים רבים ומורשתה תמשיך לחיות לדורות הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן