דף הבית » להעביר את הזמן » השחקנית דיאן ליין – מבט על חייה והקריירה שלה

השחקנית דיאן ליין – מבט על חייה והקריירה שלה

2023-05-13 14:23:00+02:00

התחלות חיים מוקדמות וקריירה

דיאן ליין היא שחקנית אמריקאית שנמצאת בתעשיית הבידור למעלה מארבעה עשורים. היא נולדה בניו יורק ב-22 בינואר 1965, למאמן הפועל ברטון יוג'ין ליין ולזמרת מועדוני הלילה קולין פארינגטון. ליין החלה את הקריירה שלה בגיל שש, והופיעה בתפקיד קטן בסרט "רומנטיקה קטנה". היא המשיכה להופיע בכמה סרטים אחרים, כולל The Outsiders, Rumble Fish ו-The Cotton Club. תפקיד הפריצה של ליין הגיע ב-1984, כאשר שיחקה בסרט הדרמה הרומנטי מועדון הכותנה. היא זכתה לשבחי המבקרים על הופעתה, והייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר. היא גם קיבלה מועמדות לפרס BAFTA לשחקנית הטובה ביותר בתפקיד משנה.

לעלות לתהילה

בשנות ה-90, ליין המשיך להופיע במגוון סרטים, כולל Unfaithful, Under the Tuscan Sun ו- Nights in Rodanthe. היא קיבלה מועמדות לפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על הופעתה ב-Unfaithful. בשנת 2002, היא שיחקה בסרט הקומדיה הרומנטית Under the Tuscan Sun, שזכה להצלחה קופתית. בשנות ה-2000, ליין המשיכה להופיע במגוון סרטים, ביניהם Must Love Dogs, Hollywoodland ו-Man of Steel. היא גם שיחקה בסדרת הטלוויזיה The Romanoffs, ששודרה ב- Amazon Prime Video.

פרויקטים אחרונים

בשנים האחרונות, ליין המשיכה להופיע במגוון סרטים וסדרות טלוויזיה. היא שיחקה בסרט "Let Him Go" משנת 2019, שזכה להצלחה קופתית. היא גם שיחקה במיני סדרת נטפליקס The Queen's Gambit, שזכתה להצלחה ביקורתית ומסחרית. ליין מצלמת בימים אלה את הסרט הקרוב The Good House, שעתיד לצאת לאקרנים בשנת 2021. היא גם אמורה לככב בסרט הקרוב The Good Many Saints of Newark, שהוא פריקוול לסדרת הטלוויזיה המצליחה The Sopranos.

פרסים ושבחים

לאורך הקריירה שלה, ליין הייתה מועמדת לפרסים רבים, כולל פרס אוסקר, פרס גלובוס הזהב ופרס BAFTA. היא גם הייתה מועמדת למספר פרסי אמי, כולל על הופעתה ב-The Romanoffs. בנוסף לקריירת המשחק שלה, ליין הייתה מעורבת גם במגוון מטרות צדקה. היא תומכת של האגודה האמריקנית לסרטן, והיא גם הייתה מעורבת במאבק באיידס.

סיכום

דיאן ליין היא שחקנית אמריקאית שנמצאת בתעשיית הבידור למעלה מארבעה עשורים. היא הופיעה במגוון סרטים וסדרות טלוויזיה, וזכתה לשבחי המבקרים על הופעותיה. היא גם הייתה מעורבת במגוון מטרות צדקה, והיא תומכת האגודה האמריקנית לסרטן. ליין מצלם כעת את הסרט הקרוב The Good House, שעתיד לצאת לאקרנים ב-2021.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן