דף הבית » המלצת הצוות » העשור האחרון: מבט אחורה על עשר השנים האחרונות

העשור האחרון: מבט אחורה על עשר השנים האחרונות

2023-05-07 09:08:00+02:00

מבוא

העשור האחרון היה תקופה של שינוי גדול בעולם. מעליית המדיה החברתית ועד לבחירתו של דונלד טראמפ, בעשר השנים האחרונות נרשמו כמה מהשינויים הדרמטיים ביותר בהיסטוריה. במאמר זה נסתכל אחורה על העשור האחרון ועל השינויים שחלו בעולם. נסקור את השינויים הפוליטיים, החברתיים והטכנולוגיים שחלו בעשר השנים האחרונות.

שינויים פוליטיים

בעשור האחרון נרשמו כמה מהשינויים הפוליטיים הדרמטיים ביותר בהיסטוריה. בארצות הברית, בחירתו של דונלד טראמפ ב-2016 הייתה אירוע מרכזי ששינה את הנוף הפוליטי של המדינה. בחירתו של טראמפ הובילה לעידן חדש של פופוליזם ולאומנות בארצות הברית. באירופה, הצבעת הברקזיט ב-2016 הייתה עוד אירוע פוליטי מרכזי ששינה את הנוף הפוליטי של היבשת. הצבעת הברקזיט הובילה לפרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, מהלך שיש לו השלכות מרחיקות לכת על האיחוד האירופי ועל העולם. על הבמה הבינלאומית, העשור האחרון ראה את עלייתה של סין כמעצמה עולמית גדולה. סין הפכה לשחקן מרכזי בכלכלה העולמית והייתה יותר ויותר אסרטיבית במדיניות החוץ שלה. בעשור האחרון נרשמה גם הופעתה של רוסיה כשחקנית מרכזית בעניינים בינלאומיים. רוסיה הפכה יותר ויותר מעורבת במזרח התיכון והייתה שחקן מרכזי במלחמת האזרחים בסוריה.

שינויים חברתיים

בעשור האחרון נרשמו כמה שינויים משמעותיים בנוף החברתי של העולם. לעליית המדיה החברתית הייתה השפעה רבה על האופן שבו אנשים מתקשרים זה עם זה. המדיה החברתית אפשרה לאנשים להתחבר זה לזה בדרכים שלא היו אפשריות קודם לכן. למדיה החברתית הייתה גם השפעה גדולה על הדרך שבה אנשים צורכים חדשות ומידע. בעשור האחרון נרשמה גם עלייתה של תנועת MeToo#, שהייתה לה השפעה רבה על האופן שבו אנשים רואים מגדר והטרדה מינית. תנועת MeToo# הביאה למודעות רבה יותר לנושא ההטרדה המינית והביאה לנכונות גדולה יותר להתבטא נגדה.

שינויים טכנולוגיים

בעשור האחרון נרשמה התקדמות גדולה בטכנולוגיה. לעליית הסמארטפונים הייתה השפעה רבה על הדרך שבה אנשים מתקשרים וניגשות למידע. סמארטפונים אפשרו לאנשים לגשת לאינטרנט ולמדיה החברתית מכל מקום בעולם. לעליית הבינה המלאכותית הייתה גם השפעה גדולה על האופן שבו אנשים מתקשרים עם טכנולוגיה. בינה מלאכותית אפשרה למחשבים לבצע משימות שקודם לכן היה בלתי אפשרי עבורם לבצע. בעשור האחרון נרשמה גם הופעתה של טכנולוגיית הבלוקצ'יין. טכנולוגיית הבלוקצ'יין אפשרה העברה מאובטחת של נתונים ונעשה בה שימוש במגוון יישומים, ממטבע קריפטוגרפי ועד שירותי בריאות.

סיכום

בעשור האחרון נרשמו כמה מהשינויים הדרמטיים ביותר בהיסטוריה. מעליית המדיה החברתית ועד להופעת טכנולוגיית הבלוקצ'יין, בעשר השנים האחרונות נרשמו כמה שינויים גדולים בעולם. השינויים הפוליטיים, החברתיים והטכנולוגיים של העשור האחרון השפיעו רבות על הדרך שבה אנשים חיים ומתקשרים זה עם זה.

רשימת השינויים הגדולים בעשור האחרון

  • בחירתו של דונלד טראמפ בארצות הברית
  • הצבעת הברקזיט בבריטניה
  • עלייתה של סין כמעצמה עולמית גדולה
  • עליית המדיה החברתית
  • הופעתה של תנועת #MeToo
  • עליית הסמארטפונים
  • הופעתה של בינה מלאכותית
  • הופעתה של טכנולוגיית הבלוקצ'יין

העשור האחרון היה תקופה של שינוי גדול בעולם. מעליית המדיה החברתית ועד להופעת טכנולוגיית הבלוקצ'יין, בעשר השנים האחרונות נרשמו כמה שינויים גדולים בעולם. השינויים הפוליטיים, החברתיים והטכנולוגיים של העשור האחרון השפיעו רבות על הדרך שבה אנשים חיים ומתקשרים זה עם זה. למידע נוסף על השינויים של העשור האחרון, ניתן לבקר בוויקיפדיה העברית או לצפות בסרטון YouTube זה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן