דף הבית » מעניין » המשמעות של שם המשפחה פריז

המשמעות של שם המשפחה פריז

המשמעות של שם המשפחה פריז

מה פירוש שם המשפחה פריז?

שם המשפחה פריז הוא ממקור צרפתי והוא נגזר מהשם הלטיני Parisius, שמקורו בשם היווני העתיק פריז. מקורו של השם פריז הוא בעיר היוונית העתיקה טרויה, שהייתה ביתה של מלחמת טרויה האגדית. השם פריז קשור גם לדמות המיתולוגית פריס, בנו של המלך פריאם מטרויה. פירוש השם פריס נחשב ל"זה מטרויה" או "ההוא מפריז". הוא גם חושב שפירושו "זה שהוא מהעיר פריז". השם פריז קשור גם לביטוי הלטיני "pariatur", שפירושו "להיות שווה".

מקור שם המשפחה פריז

מקורו של שם המשפחה פריז הוא צרפת, שם הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-12. השם פריז נמצא גם במדינות אחרות, כולל אנגליה, גרמניה, איטליה וספרד. שם המשפחה פריז נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. בארצות הברית, שם המשפחה פריז נמצא לרוב במדינות לואיזיאנה, טקסס ומיסיסיפי.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פריז

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה פריז, ביניהם מעצב האופנה הצרפתי קוקו שאנל, השחקן הצרפתי ז'אן פול בלמונדו והזמרת הצרפתייה אדית פיאף.

קוקו שאנל

קוקו שאנל היה מעצב אופנה צרפתי שנחשב כאחד ממעצבי האופנה המשפיעים ביותר של המאה ה-20. היא נולדה כגבריאל בונהור שאנל בשנת 1883 בסאומור, צרפת. היא ידועה בעיקר בזכות העיצובים האייקוניים שלה, כמו "השמלה השחורה הקטנה" ו"חליפת שאנל".

ז'אן פול בלמונדו

ז'אן פול בלמונדו הוא שחקן צרפתי הידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים כמו "חסר נשימה" ו"המקצוען". הוא נולד ב-1933 בנוילי-סור-סיין, צרפת. הוא נחשב לאחד השחקנים המשפיעים ביותר של תנועת הגל החדש הצרפתי.

אדית פיאף

אדית פיאף הייתה זמרת וכותבת שירים צרפתייה שנחשבת כאחת הזמרות המשפיעות ביותר במאה ה-20. היא נולדה ב-1915 בפריז, צרפת. היא ידועה בעיקר בזכות השירים האייקוניים שלה כמו "La Vie en Rose" ו-"Non, Je Ne Regrette Rien".

סיכום

שם המשפחה פריז הוא ממקור צרפתי והוא נגזר מהשם הלטיני Parisius, שמקורו בשם היווני העתיק פריז. מקורו של השם פריז הוא בעיר היוונית העתיקה טרויה, שהייתה ביתה של מלחמת טרויה האגדית. השם פריס קשור גם לדמות המיתולוגית פריס, בנו של המלך פריאם מטרויה. מקורו של שם המשפחה פריז הוא צרפת, שם הוא שימש לראשונה כשם משפחה במאה ה-12. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה פריז, ביניהם מעצב האופנה הצרפתי קוקו שאנל, השחקן הצרפתי ז'אן פול בלמונדו והזמרת הצרפתייה אדית פיאף. למידע נוסף על שם המשפחה פריז, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן