דף הבית » טופ 100 » המשמעות וההיסטוריה של שם המשפחה שחר

המשמעות וההיסטוריה של שם המשפחה שחר

2023-05-13 12:21:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה שחר?

שם המשפחה שחר הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהמילה העברית ל"שחר" או "בוקר". זה גם שמו של הר בתנ"ך, והוא מוזכר בספר ישעיהו. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו ערבית, שם הוא מאוית כ"שהיר". השם שחר נמצא גם בשפות אחרות, כמו ספרדית, שם הוא מאוית כ"צ'האר", ובצרפתית, שם הוא מאוית כ"צ'האר". במקרים מסוימים, השם מאוית כ"שהיר", שהוא האיות הערבי של השם.

תולדות שם המשפחה שחר

שם המשפחה שחר קיים לפחות מימי הביניים. מאמינים שמקורו במזרח התיכון, וככל הנראה הובא לאירופה על ידי מהגרים יהודים. השם נמצא במדינות רבות, כולל ישראל, ארה"ב וקנדה. בארצות הברית, שם המשפחה שחר נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בקנדה, השם נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שחר

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שחר, ביניהם הטניסאי הישראלי שחר פאר, הזמר והיוצר הישראלי עידן שחר, והשחקן והבמאי הישראלי ירון שחר.

וריאציות של שם המשפחה שחר

לשם המשפחה שחר יש כמה וריאציות, כולל שהיר, קסהר וצ'האר. זה גם מאוית לפעמים בתור "שהיר", שהוא האיות הערבי של השם.

סיכום

שם המשפחה שחר הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהמילה העברית ל"שחר" או "בוקר". זה גם שמו של הר בתנ"ך, והוא מוזכר בספר ישעיהו. השם נמצא גם בתרבויות אחרות, כמו ערבית, שם הוא מאוית כ"שהיר". השם קיים לפחות מימי הביניים, ונמצא במדינות רבות, ביניהן ישראל, ארצות הברית וקנדה. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שחר, ביניהם הטניסאי הישראלי שחר פאר, הזמר והיוצר הישראלי עידן שחר, והשחקן והבמאי הישראלי ירון שחר. לשם המשפחה שחר יש כמה וריאציות, כולל שהיר, קסהר וצ'האר. זה גם מאוית לפעמים בתור "שהיר", שהוא האיות הערבי של השם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן