דף הבית » אנציקלופדיה » הורדת שם משפחה: מה זה ואיך להימנע מזה

הורדת שם משפחה: מה זה ואיך להימנע מזה

הורדת שם משפחה: מה זה ואיך להימנע מזה

מה זה הורדת שם משפחה?

הפלת שם משפחה היא טעות נפוצה בכתיבה. זה קורה כאשר סופר משתמש בשם המשפחה של מישהו כדי להתייחס אליו מבלי לספק שום הקשר. לדוגמה, אם סופר היה אומר, "סמית אמר את זה", מבלי לספק מידע אחר על סמית', זה ייחשב לביטול שם משפחה. הפלת שם משפחה משמשת לעתים קרובות כדרך לגרום להצהרה להישמע סמכותית יותר או לתת את רושם שהכותב מחובר היטב. עם זאת, זה יכול להיראות כלא מקצועי ויכול לגרום לכותב להיראות כאילו הוא מנסה להשתמש בשם של מישהו אחר כדי להשיג אמינות.

למה שם משפחה יורד לא נכון?

הפלת שם משפחה שגויה מכמה סיבות. ראשית, זה יכול להיראות כלא מקצועי ויכול לגרום לכותב להיראות כאילו הוא מנסה להשתמש בשם של מישהו אחר כדי להשיג אמינות. שנית, אפשר לראות בזה סוג של שמות-דרופ, שהיא סוג של חנופה שלעיתים נתפסת כלא כנה. לבסוף, ניתן לראות בזה סוג של פלגיאט, שכן הוא מרמז שהכותב משתמש בשם של מישהו אחר כדי להשיג אמינות מבלי לצטט את המקור.

כיצד להימנע מהורדת שם משפחה

הדרך הטובה ביותר להימנע מהורדת שם המשפחה היא לספק הקשר כאשר מתייחסים למישהו בשם המשפחה שלו. לדוגמה, במקום לומר "סמית אמר את זה", הכותב יכול לומר "ג'ון סמית, פרופסור באוניברסיטת XYZ, אמר את זה". זה מספק לקורא את ההקשר הדרוש כדי להבין מיהו סמית' ולמה דעתו חשובה.

ספק הקשר

כאשר מתייחסים למישהו בשם המשפחה שלו, חשוב לספק הקשר. ניתן לעשות זאת על ידי מסירת שמו המלא של האדם, תוארו או השתייכותו. זה יעזור לקורא להבין מי האדם ומדוע דעתו חשובה.

ציטו מקורות

כאשר מתייחסים למישהו בשם המשפחה שלו, חשוב לציין את המקור. ניתן לעשות זאת על ידי מתן קישור למקור, כגון אתר אינטרנט או ספר, או על ידי מתן ציטוט בטקסט. זה יעזור לקורא להבין מאיפה המידע מגיע ומדוע הוא חשוב.

תהיה ספציפי

כאשר מתייחסים למישהו בשם המשפחה שלו, חשוב להיות ספציפי. לדוגמה, במקום לומר "סמית אמר את זה", הכותב יכול לומר "ג'ון סמית, פרופסור באוניברסיטת XYZ, אמר את זה". זה יעזור לקורא להבין מיהו סמית' ולמה דעתו חשובה.

שאלות ותשובות

מה ההבדל בין הפלת שם משפחה להורדת שמות?

הפלת שמות משפחה היא כאשר סופר משתמש בשם משפחה של מישהו כדי להתייחס אליו מבלי לספק שום הקשר. הפלת שמות היא כאשר סופר משתמש בשם של מישהו כדי להשיג אמינות או לגרום להצהרה להישמע סמכותית יותר. שניהם נתפסים כלא מקצועיים ויש להימנע מהם.

מהן דרכים נוספות להימנע מהורדת שם משפחה?

בנוסף לאספקת הקשר וציטוט מקורות, סופרים יכולים גם להימנע מהורדת שם משפחה על ידי שימוש בכינויים במקום בשמות. לדוגמה, במקום לומר "סמית אמר את זה", הכותב יכול לומר "הוא אמר את זה". זה יעזור לקורא להבין מי האדם מבלי להשתמש בשם המשפחה שלו.

היכן אוכל למצוא מידע נוסף על הפלת שם משפחה?

למידע נוסף על הפלת שם משפחה, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה כדי למצוא מידע נוסף. הפלת שם משפחה היא טעות נפוצה בכתיבה. זה קורה כאשר סופר משתמש בשם המשפחה של מישהו כדי להתייחס אליו מבלי לספק שום הקשר. זה יכול להיראות כלא מקצועי ויכול לגרום לכותב להיראות כאילו הוא מנסה להשתמש בשם של מישהו אחר כדי להשיג אמינות. כדי להימנע מהפחתת שם המשפחה, על כותבים לספק הקשר כאשר הם מתייחסים למישהו בשם המשפחה שלו, לצטט מקורות ולהשתמש בכינויים במקום בשמות. למידע נוסף על הפלת שם משפחה, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן