דף הבית » הכי מדובר » הוספת שם משפחה לקטין שהוריו גרושים

הוספת שם משפחה לקטין שהוריו גרושים

הוספת שם משפחה לקטין שהוריו גרושים

מהו שם משפחה?

שם משפחה הוא שם שעובר מדור לדור. זה בדרך כלל שם המשפחה של האב, אבל זה יכול להיות גם שם הנעורים של האם. שמות משפחה משמשים לזיהוי אדם ולהבדיל בינו לבין אנשים אחרים בעלי אותו שם פרטי.

הוספת שם משפחה לקטין שהוריו גרושים

כאשר הורים גרושים, תהליך הוספת שם משפחה לקטין עלול להיות מסובך. במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי להורות לילד לקחת את שם המשפחה של הורה זה או אחר. במקרים אחרים, ההורים עשויים להסכים להסדר שונה.

השלכות משפטיות של הוספת שם משפחה לקטין

כאשר בית משפט מורה לקטין לקחת שם משפחה מסוים, חשוב להבין את ההשלכות המשפטיות של החלטה זו. בית המשפט רשאי להורות שהילד ייקח את שם המשפחה של הורה זה או אחר, או יכול להורות כי הילד ייקח שילוב של שמות המשפחה של שני ההורים. במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי גם להורות לילד לקחת שם משפחה עם מקף. זה כאשר הילד לוקח את שמות המשפחה של שני ההורים, אבל הם מחוברים יחד עם מקף. לדוגמה, אם שם המשפחה של האב הוא סמית ושם המשפחה של האם הוא ג'ונס, ניתן לילד לקבל את שם המשפחה סמית-ג'ונס.

שינוי שם משפחה של קטין

אם ההורים מסכימים לשנות את שם משפחתו של הקטין, הם יכולים לעשות זאת מבלי לפנות לבית המשפט. עם זאת, חשוב להבין כי ייתכן שבית המשפט עדיין יצטרך לאשר את השינוי. בית המשפט ישקול את טובת הילד בבואו להחליט אם לאשר את השינוי.

סיבות לשינוי שם משפחה של קטין

ישנן מספר סיבות מדוע הורה עשוי לרצות לשנות את שם המשפחה של קטין. לדוגמה, ייתכן שההורה ירצה לתת לילד שם המשקף את המורשת או התרבות שלו. ייתכן שההורה גם ירצה לתת לילד שם שקל יותר לבטא או לאיית.

תהליך שינוי שם משפחה של קטין

לשם שינוי שם משפחה של קטין, על ההורה להגיש תחילה עתירה לבית המשפט. על העתירה לכלול את הנימוקים לשינוי וכל מסמך נלווה. לאחר מכן יבחן בית המשפט את העתירה ויחליט אם לאשר את השינוי. אם בית המשפט מאשר את השינוי, על ההורה להגיש את הניירת הדרושה לרשויות הממשלתיות המתאימות. זה כולל את המוסד לביטוח לאומי, המחלקה לכלי רכב ומשרד הדרכונים.

סיכום

הוספת שם משפחה לקטין שהוריו גרושים עלולה להיות תהליך מורכב. חשוב להבין את ההשלכות המשפטיות של ההחלטה ולוודא כי כל הניירת הנדרשת מוגשת לגורמים הממשלתיים המתאימים. למידע נוסף על שינוי שם משפחה של קטין, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטון ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן