דף הבית » מעניין » ההיסטוריה של שם המשפחה פישר

ההיסטוריה של שם המשפחה פישר

ההיסטוריה של שם המשפחה פישר

מקורות שם המשפחה פישר

שם המשפחה פישר הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה "fisc" שפירושה "דג". מאמינים שהשם שימש לראשונה ככינוי למי שהיה דייג, או שהיה לו קשר אחר לענף הדיג. השם שימש גם כדי להתייחס למי שגר ליד נהר או אגם שבו דיג היה פעילות נפוצה. השימוש המתועד הראשון בשם פישר מתוארך למאה ה-12 באנגליה. האיות המתועד המוקדם ביותר של השם נמצא בספר Domesday של 1086, שם הוא רשום כ-Fischere. השם נמצא גם במאה הגלילים של 1273, שם הוא רשום בשם פישר.

משמעות שם המשפחה פישר

שם המשפחה פישר נגזר מהמילה האנגלית העתיקה "fisc" שפירושה "דג". ככזה, השם נקשר לענף הדיג ולאנשים העובדים בה. הוא מזוהה גם עם נהרות ואגמים, שכן אלו הם המקומות שבהם הדיג נעשה לרוב. השם פישר קשור גם לים, שכן מאמינים שהשם שימש במקור כדי להתייחס למי שהיה מלח או דייג. השם קשור גם לרעיון השפע, שכן דיג הוא מקור למזון ולמחיה.

פישר בשפות אחרות

שם המשפחה פישר נמצא גם בשפות אחרות. בגרמנית, השם מאוית פישר, ובצרפתית הוא מאוית Pêcheur. בספרדית, השם מאוית Pescador, ובאיטלקית, הוא מאוית Pescatore.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פישר

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פישר, כולל השחקן קארי פישר, הזמר אדי פישר והסופר והבמאי ג'ון פישר. אנשים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה פישר כוללים את השחקן והקומיקאי ראסל פישר, השחקן והבמאי פיטר פישר, והשחקן והבמאי דיוויד פישר.

סיכום

שם המשפחה פישר הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה האנגלית העתיקה "fisc" שפירושה "דג". מאמינים שהשם שימש לראשונה ככינוי למי שהיה דייג, או שהיה לו קשר אחר לענף הדיג. השם נמצא גם בשפות אחרות, כמו גרמנית, צרפתית, ספרדית ואיטלקית. היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פישר, כולל השחקן קארי פישר, הזמר אדי פישר והסופר והבמאי ג'ון פישר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן