דף הבית » טופ 100 » ההיסטוריה של שם המשפחה דרוס

ההיסטוריה של שם המשפחה דרוס

2023-05-16 17:15:00+02:00

מקורו של שם המשפחה דרוס

שם המשפחה Druce הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה "druc", שמשמעותה "נחל קטן". שם משפחה זה נמצא לראשונה במחוז דבון, שם הוקמה המשפחה בתקופה המוקדמת. התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה של דרוס מתוארך לשנת 1273, כאשר רוברט דרוס תועד ב-Subsidie Rolls of Devon. משפחת דרוס הייתה משפחה משפיעה באזור, והחזיקה במושב באחוזה של דרוס, ליד העיירה אקסטר. משפחת דרוס הייתה בולטת גם במחוז סומרסט, שם ישבו באחוזה של דרוס, ליד העיירה טונטון. המשפחה תועדה גם ב-Subsidie Rolls of Somerset בשנת 1327, כאשר ג'ון דרוס היה רשום כדייר של האחוזה.

המשמעות של שם המשפחה דרוס

שם המשפחה דרוס נגזר מהמילה האנגלית הישנה "druc", שפירושה "נחל קטן". שם המשפחה הזה ניתן כנראה למישהו שגר ליד נחל קטן או נהר. ייתכן גם ששם המשפחה ניתן למי שהיה דייג או שייט. שם המשפחה דרוס נמצא גם בחלקים אחרים של העולם, כמו אירלנד, סקוטלנד ווילס. באירלנד, שם המשפחה הדרוס נגזר מהשם הגאלי "O'Druic", שפירושו "צאצא של דרואיק". בסקוטלנד, שם המשפחה דרוס נגזר מהשם הגאלי "MacDruic", שפירושו "בנו של דרואיק". בוויילס, שם המשפחה דרוס נגזר מהשם הוולשי "דרוק", שפירושו "נחל קטן".

אנשים בולטים עם שם המשפחה דרוס

היו הרבה אנשים בולטים עם שם המשפחה דרוס לאורך ההיסטוריה. אחד המפורסמים שבהם הוא סר וויליאם דרוס, שהיה פוליטיקאי אנגלי וחבר פרלמנט במאה ה-16. הוא גם היה חבר בולט בחצר המלכה אליזבת הראשונה. אדם בולט נוסף עם שם המשפחה דרוס הוא סר ג'ורג' דרוס, שהיה פוליטיקאי אנגלי וחבר פרלמנט במאה ה-17. הוא גם היה חבר בולט בחצרו של המלך צ'ארלס השני.

שם המשפחה הדרוס היום

כיום, שם המשפחה דרוס עדיין נמצא בחלקים רבים של העולם, כולל אנגליה, אירלנד, סקוטלנד, ויילס וארצות הברית. על פי הלשכה למפקד האוכלוסין של ארצות הברית, שם המשפחה דרוס הוא שם המשפחה ה-5,817 הנפוץ ביותר בארצות הברית. בישראל, שם המשפחה דרוס אינו נפוץ באותה מידה, אך עדיין יש אנשים עם שם המשפחה החיים בארץ. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שם המשפחה דרוס הוא שם המשפחה ה-1,716 בשכיחותו בישראל.

סיכום

שם המשפחה Druce הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה "druc", שמשמעותה "נחל קטן". שם משפחה זה נמצא לראשונה במחוז דבון, והיה בולט גם במחוז סומרסט. שם המשפחה דרוס עדיין נמצא במקומות רבים בעולם, כולל אנגליה, אירלנד, סקוטלנד, ויילס וארצות הברית. בישראל, שם המשפחה דרוס אינו נפוץ באותה מידה, אך עדיין יש אנשים עם שם המשפחה החיים בארץ. למידע נוסף על שם המשפחה של דרוס, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן