דף הבית » המלצת הצוות » ההיסטוריה של שם המשפחה גדלה

ההיסטוריה של שם המשפחה גדלה

2023-06-02 23:06:00+02:00

מבוא לשם משפחה גדל

שם משפחה גדל הוא שם משפחה שקיים כבר מאות שנים. מאמינים שמקורו באנגליה והוא ממוצא אנגלו-סכסוני. השם נגזר מהמילה האנגלית הישנה "grēow", שפירושה "לגדול". חושבים שהשם ניתן למי שהיה חקלאי או גנן, כפי שהשם מרמז לאדם שטוב בגידול דברים. השם נמצא ברשומות מהמאה ה-12, ומאמינים שהוא היה בשימוש מאז. הוא נמצא גם ברשומות מהמאה ה-16, אז שימש כשם משפחה על ידי משפחת גרו באנגליה. השם שימש במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה צמחו

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גדל במהלך השנים. אחד המפורסמים שבהם הוא הדיפלומט האמריקני ג'וזף גרו, ששימש כשגריר ארצות הברית ביפן בין השנים 1932 עד 1941. הוא ידוע בתפקידו במשא ומתן על הסכם הצי של וושינגטון משנת 1922, שהגביל את גודל הציים של הים. ארצות הברית, בריטניה, יפן, צרפת ואיטליה. אדם מפורסם נוסף עם שם המשפחה גרו הוא השחקן והקומיקאי האמריקאי ביל גרו. הוא ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בתוכניות הטלוויזיה "הג'פרסונים" ו"לחיים". הוא ידוע גם בתפקידיו בסרטים "האחים בלוז" ו"הטבע הגדול".

המשפחה הגדלה בישראל

משפחת גרו נמצאת בישראל מתחילת המאה ה-20. משפחת גרו הראשונה שהתיישבה בארץ הייתה משפחתו של יעקב גרו, שעלה לארץ בשנת 1909. הוא היה חקלאי וגנן, ואת הידע שלו בחקלאות ובגינון הביא עמו לארץ. יעקב גרו ומשפחתו התיישבו בעיר חיפה, שם הקימו משק וגן. הם היו מהמשפחות הראשונות שהתיישבו באזור, והם עזרו לפיתוח העיר והסביבה. משפחת גרו נמצאת מאז בישראל, והיא הפכה לחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. הם תרמו תרומה משמעותית למדינה, הן מבחינת החקלאות והן מבחינת התרבות.

המשפחה שגדלה היום

כיום משפחת גרו עדיין נמצאת בישראל, והיא עדיין עוסקת בחקלאות ובגינון. הם גם מעורבים בהיבטים אחרים של החיים הישראליים, כמו עסקים, פוליטיקה ותרבות. משפחת גרו עדיין פעילה מאוד בקהילה, והיא מעורבת בארגונים ובארגוני צדקה רבים ושונים. הם גם מעורבים בקהילה היהודית, והם פעילים בקרן הקיימת לישראל, המסייעת בפיתוח ארץ ישראל.

טבלה של היסטוריה משפחתית גדלה

שֵׁם שָׁנָה מדינה
יעקב גדל 1909 ישראל
יוסף גדל 1932-1941 ארצות הברית
ביל גדל שנות ה-70-1980 ארצות הברית

סיכום

שם המשפחה גדל כבר מאות שנים, והוא שימש במדינות רבות ברחבי העולם. מאמינים שמקורו באנגליה, והוא ממוצא אנגלו-סכסוני. השם נגזר מהמילה האנגלית הישנה "grēow", שפירושה "לגדול". משפחת גרו נמצאת בישראל מתחילת המאה ה-20, והיא תרומה משמעותית למדינה, הן בחקלאות והן בפן התרבותי. הם עדיין פעילים מאוד בקהילה, והם מעורבים בארגונים ובארגוני צדקה רבים ושונים. משפחת גרו היא עדות לכוחה של המשפחה ולחשיבות ההיסטוריה. הם קיימים במשך מאות שנים, והם השפיעו לאורך זמן על העולם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן