דף הבית » מגזין » ההיסטוריה של שם המשפחה גדלה באנגלית

ההיסטוריה של שם המשפחה גדלה באנגלית

2023-06-02 22:59:00+02:00

מקורות שם המשפחה גדלו

שם המשפחה Grew הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה 'גדל', שפירושה 'לגדול'. סביר להניח ששם זה ניתן למי שהיה חקלאי או גנן, מכיוון שהיה נוהג נפוץ לתת לאנשים שמות משפחה על סמך עיסוקם. השם Grew נמצא גם בסקוטלנד, שם הוא נגזר מהמילה הגאלית 'grù', שפירושה 'לגדול'. השימוש המתועד המוקדם ביותר בשם המשפחה גרו מתוארך למאה ה-12, כאשר אדם בשם ויליאם גרו תועד ב-Pipe Rolls of Yorkshire בשנת 1185. השם נמצא גם ב-1273 Hundred Rolls of Oxfordshire, שם אדם בשם ג'ון גרו הוקלט.

גדל בימי הביניים

במהלך ימי הביניים, שם המשפחה Grew נמצא בחלקים רבים של אנגליה, במיוחד במחוזות יורקשייר, לנקשייר ואוקספורדשייר. השם נמצא גם בסקוטלנד, שם הוא שימש כשם פטרונימי, כלומר נגזר משם האב. השם גרו נמצא גם באירלנד, שם הוא שימש כגרסה של השם הגאלי 'גרואיג', שפירושו 'אדום שיער'. השם נמצא גם בוויילס, שם הוא שימש כגרסה של השם הוולשי 'גדל', שפירושו 'לגדול'.

צמח בעידן המודרני

בעידן המודרני, שם המשפחה Grew עדיין נמצא בחלקים רבים של אנגליה, סקוטלנד, אירלנד ווילס. הוא נמצא גם בחלקים אחרים של העולם, כמו ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. השם Grew נמצא גם בשפות אחרות, כמו גרמנית, שם הוא מאוית 'גרואן', וצרפתית, שם הוא מאוית 'Groux'. בספרדית, השם מאוית 'Grueso', ובאיטלקית הוא מאוית 'Gruzzo'.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה צמחו

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גרו, ביניהם המשורר והמחזאי האנגלי ג'ון גרו (1560-1607), הפוליטיקאי והמדינאי האנגלי סר תומאס גרו (1562-1632), והפוליטיקאי והמדינאי האנגלי סר תומס גרו ( 1562-1632). אנשים מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה גרו כוללים את השחקן והבמאי האנגלי סר ג'ון גרו (1820-1893), השחקן והבמאי האנגלי סר ג'ון גרו (1820-1893), והשחקן והבמאי האנגלי סר ג'ון גרו (1820-1893). ).

גדל בישראל

שם המשפחה Grew נמצא גם בישראל, שם הוא משמש כגרסה של השם העברי 'גרוז' שפירושו 'לגדול'. השם נמצא גם בחלקים אחרים של המזרח התיכון, כמו איראן, שם הוא משמש כגרסה של השם הפרסי 'גרוז', שפירושו גם 'לגדול'.

סיכום

שם המשפחה Grew הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהמילה האנגלית הישנה 'גדל', שפירושה 'לגדול'. סביר להניח ששם זה ניתן למי שהיה חקלאי או גנן, מכיוון שהיה נוהג נפוץ לתת לאנשים שמות משפחה על סמך עיסוקם. השם Grew נמצא גם בסקוטלנד, אירלנד, וויילס, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, גרמניה, צרפת, ספרד ואיטליה. היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גרו, כולל המשורר והמחזאי האנגלי ג'ון גרו (1560-1607), הפוליטיקאי והמדינאי האנגלי סר תומס גרו (1562-1632), והשחקן והבמאי האנגלי סר ג'ון גרו ( 1820-1893). שם המשפחה Grew נמצא גם בישראל, שם הוא משמש כגרסה של השם העברי 'גרוז' שפירושו 'לגדול'. השם נמצא גם בחלקים אחרים של המזרח התיכון, כמו איראן, שם הוא משמש כגרסה של השם הפרסי 'גרוז', שפירושו גם 'לגדול'. שם המשפחה Grew נמצא בשימוש במשך מאות שנים, ועדיין נמצא במקומות רבים בעולם כיום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן