דף הבית » TOP10 » ההיסטוריה של שם המשפחה בורלה

ההיסטוריה של שם המשפחה בורלה

2023-05-20 01:02:00+02:00

מהו שם המשפחה בורלה?

שם המשפחה בורלה הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. מאמינים שמקורו באזור ישראל של ימינו, והוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. השם נגזר מהמילה העברית "בר" שמשמעותה "בן" ו"אל" שמשמעותה "אלוהים". לפיכך, השם בורלה מתורגם מילולית ל"בן אלוהים".

היסטוריה של שם המשפחה בורלה

מקורו של שם המשפחה בורלה במזרח התיכון בימי הביניים. מאמינים כי השם שימש לראשונה על ידי יהודים ממוצא ספרדי שחיו באזור ישראל של ימינו. השם נגזר מהמילה העברית "בר" שמשמעותה "בן" ו"אל" שמשמעותה "אלוהים". לפיכך, השם בורלה מתורגם מילולית ל"בן האלוהים". שם המשפחה בורלה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, אך הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי. השם נמצא גם בקרב אוכלוסיות לא יהודיות במזרח התיכון, במיוחד במדינות טורקיה, לבנון וסוריה.

שם משפחה בורלה בישראל היום

שם המשפחה בורלה עדיין נפוץ למדי בישראל כיום. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים כיום למעלה מ-4,000 איש עם שם המשפחה בורלה. רוב האנשים הללו הם ממוצא ספרדי, אבל יש גם מספר לא מבוטל של יהודים אשכנזים עם שם המשפחה בורלה. שם המשפחה בורלה נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה. הוא מצוי גם בעיירות ובכפרים קטנים יותר ברחבי הארץ.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בורלה

ישנם מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בורלה. אלה כוללים את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

סיכום

שם המשפחה בורלה הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, אך הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי ואוכלוסיות לא יהודיות במזרח התיכון. השם נפוץ גם היום בישראל, ויש מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בורלה. למידע נוסף על ההיסטוריה של שם המשפחה בורלה, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן