דף הבית » טופ 100 » ההיסטוריה של שם המשפחה בארי

ההיסטוריה של שם המשפחה בארי

2023-04-18 11:44:00+02:00

מקורות שם המשפחה בארי

שם המשפחה בארי הוא ממוצא אירי והוא נגזר מהשם הגאלי O'Baire, שפירושו "בנו של היפה". השם נמצא לראשונה במחוז קורק, אירלנד, שם בני הזוג בארי היו מחוז חזק של האומהוני. בני הזוג בארי היו משפחה בולטת באזור והיו ידועים בנאמנותם לבני הזוג אומהוני. בני הזוג בארי היו ידועים גם בכושרם הצבאי והיו מעורבים בקרבות רבים לאורך מאות השנים. הם לחמו בקרב קלונטארף בשנת 1014 והיו מרכיבים מרכזיים בפלישה הנורמנית לאירלנד בשנת 1169. הם גם לחמו בקרב על בוין בשנת 1690 ובקרב אוגרים בשנת 1691. בני הזוג בארי היו בולטים גם בפוליטיקה והחזיקו רבים. תפקידים חשובים בממשלת אירלנד. הם גם היו מעורבים במרד האירי של 1798 והיו פעילים במאבק לעצמאות אירית.

משמעות שם המשפחה בארי

שם המשפחה בארי נגזר מהשם הגאלי O'Baire, שפירושו "בנו של היפה". זה יכול להתייחס למישהו בהיר שיער או בהיר עור, או שזה יכול להתייחס למישהו שנחשב לאדם בהיר וצודק. השם בארי קשור גם לאל הים האירי, מננן מק ליר. מננן היה ידוע בהגינותו ובצדקתו ונאמר שהוא מגן על העם האירי. זה יכול להסביר מדוע השם בארי קשור להוגנות וצדק.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בארי

יש הרבה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה בארי. כמה מהבולטים ביותר כוללים: • ג'ון בארי, מלחין יליד אירי שכתב את המוזיקה להמנון האמריקאי. • דיוויד בארי, שחקן יליד אירי שכיכב בתוכנית הטלוויזיה המצליחה "חברים". • בארי מנילו, זמר וכותב שירים אמריקאי שידוע בעיקר בזכות שירי הלהיטים שלו "Mandy" ו-"Copacabana". • בארי ווייט, זמר-יוצר אמריקאי שידוע בעיקר בזכות שיריו "Can't Get Enough of Your Love, Babe" ו-"You're the First, the Last, My Everything". • בארי בונדס, שחקן בייסבול אמריקאי שנחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים. • בארי גיב, זמר-יוצר אנגלי שמוכר בעיקר כחבר ב-Bee Gees. • בארי גולדווטר, פוליטיקאי אמריקאי שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות בשנת 1964. • בארי סנדרס, שחקן פוטבול אמריקאי שנחשב לאחד מגדולי הריצה-בק בכל הזמנים.

שם המשפחה בארי בישראל

שם המשפחה בארי לא מאוד נפוץ בישראל, אבל יש כמה אנשים עם השם. אחד הבולטים שבהם הוא יצחק בארי, פוליטיקאי ישראלי שכיהן כחבר כנסת בשנים 1977 עד 1981. בנוסף, ישנם כמה אנשים בעלי שם המשפחה בארי שהטביעו את חותמם בתעשיית הבידור הישראלית. אלה כוללים את הזמר והיוצר בארי סחרוף, השחקן בארי אבריטש והקומיקאי בארי כץ. שם המשפחה בארי קשור גם בפילנתרופ ואיש העסקים הישראלי-אמריקאי לאונרד בארי, המייסד של קרן משפחת בארי. הקרן תרמה מיליוני דולרים למטרות שונות בישראל, לרבות חינוך, בריאות ושירותים חברתיים. לסיכום, שם המשפחה בארי הוא ממוצא אירי והוא נגזר מהשם הגאלי או'באר, שפירושו "בן היפה". השם מזוהה עם הגינות וצדק והוא נשאו על ידי אנשים מפורסמים רבים לאורך המאות. בישראל השם אינו נפוץ במיוחד, אך ישנם מעט אנשים בעלי השם שהטביעו את חותמם בתחומים שונים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן