דף הבית » טופ 100 » ההיסטוריה של שם המשפחה באך

ההיסטוריה של שם המשפחה באך

2023-05-20 04:12:00+02:00

מקור שם המשפחה באך

שם המשפחה באך הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית התיכונה "באך", שפירושה "נחל". השם ניתן במקור למי שגר ליד נחל או נהר. ייתכן גם שהשם ניתן למי שגר בעמק או גיא. השם שימש גם לתיאור מישהו שגר ליד גשר או פור. התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה באך מתוארך למאה ה-12 בגרמניה. התיעוד המוקדם ביותר של השם הוא של יוהנס באך אחד, שנולד בשנת 1150 בעיר נירנברג. משפחת באך הייתה משפחה בולטת באזור ורבים מחבריה היו מעורבים בפוליטיקה, בצבא ובכנסייה. משפחת באך עסקה גם במוזיקה ורבים מחבריה היו מלחינים ומוזיקאים. החבר המפורסם ביותר במשפחה היה יוהאן סבסטיאן באך, שנולד ב-1685 ונחשב לאחד מגדולי המלחינים בכל הזמנים.

משמעות שם המשפחה באך

שם המשפחה באך נגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה התיכונה "באך", שפירושה "נחל". השם ניתן במקור למי שגר ליד נחל או נהר. ייתכן גם שהשם ניתן למי שגר בעמק או גיא. השם שימש גם לתיאור מישהו שגר ליד גשר או פור. השם באך קשור גם למוזיקה ורבים מחבריה היו מלחינים ומוזיקאים. החבר המפורסם ביותר במשפחה היה יוהאן סבסטיאן באך, שנולד ב-1685 ונחשב לאחד מגדולי המלחינים בכל הזמנים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה באך

יוהאן סבסטיאן באך הוא החבר המפורסם ביותר במשפחת באך. הוא נולד ב-1685 בגרמניה ונחשב לאחד מגדולי המלחינים בכל הזמנים. הוא הלחין למעלה מ-1,000 יצירות, כולל הקונצ'רטו של ברנדנבורג, המיסה בדו מינור, ותשוקת מתיו הקדוש. הוא ידוע גם ביצירות העוגב שלו ובקונצרטי הצ'מבלו שלו. חברים מפורסמים נוספים במשפחת באך כוללים את יוהאן כריסטיאן באך, שנולד ב-1735 והיה מלחין וצ'מבלו; וילהלם פרידמן באך, שנולד ב-1710 והיה מלחין ונגן עוגב; וקרל פיליפ עמנואל באך, שנולד ב-1714 והיה מלחין ונגן קלידים.

מוזיקת באך

יוהאן סבסטיאן באך ידוע בעיקר בזכות יצירותיו, הכוללות את הקונצ'רטו של ברנדנבורג, המיסה בדו מינור ותשוקת מתיו הקדוש. הוא ידוע גם ביצירות העוגב שלו ובקונצרטי הצ'מבלו שלו. המוזיקה שלו מתוארת לעתים קרובות כ"מורכבת" ו"מורכבת". המוזיקה של באך בוצעה והוקלטה על ידי אמנים רבים, ביניהם הפילהרמונית של ברלין, הפילהרמונית של וינה והתזמורת הסימפונית של לונדון. המוזיקה שלו הופיעה גם בסרטים, כמו אמדאוס ו"נאום המלך". למוזיקה של באך הייתה השפעה מתמשכת על המוזיקה הקלאסית והיא מבוצעת ונלמדת עד היום. כדי ללמוד עוד על המוזיקה של באך, תוכל לצפות בסרטון YouTube זה או להאזין לפלייליסט זה של YouTube . לסיכום, שם המשפחה באך הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית התיכונה-גבוהה "באך", שפירושה "נחל". השם ניתן במקור למי שגר ליד נחל או נהר. משפחת באך הייתה משפחה בולטת באזור ורבים מחבריה היו מעורבים בפוליטיקה, בצבא ובכנסייה. החבר המפורסם ביותר במשפחה היה יוהאן סבסטיאן באך, שנולד ב-1685 ונחשב לאחד מגדולי המלחינים בכל הזמנים. למוזיקה שלו הייתה השפעה מתמשכת על המוזיקה הקלאסית והיא מבוצעת ונלמדת עד היום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן