דף הבית » טופ 100 » ההיסטוריה של משפחת ארנזון

ההיסטוריה של משפחת ארנזון

2023-05-19 08:09:00+02:00

היכרות עם משפחת ארנזון

משפחת ארנזון היא אחת המשפחות הוותיקות והבולטות בישראל. למשפחה היסטוריה ארוכה ורב-קומתית, עם שורשים שניתן לייחסם לימיו הראשונים של העם היהודי במזרח התיכון. המשפחה הייתה מעורבת בהיבטים רבים של החיים הישראליים, מפוליטיקה דרך עסקים ועד אמנות. משערים שמשפחת ארנזון מקורה בעיר ירושלים בסוף המאה ה-19. פטריארך המשפחה, יצחק ארנזון, היה איש עסקים ופילנתרופ בולט שהיה גורם מרכזי בפיתוח העיר. הוא גם היה תורם מרכזי לקהילה היהודית בירושלים, ומורשתו מורגשת עד היום.

משפחת ארנזון בפוליטיקה

משפחת ארנזון עוסקת בפוליטיקה הישראלית עוד מימיה הראשונים של המדינה. בנו של יצחק ארנזון, דוד, היה חבר כנסת בולט, הפרלמנט הישראלי, וכיהן כשר בממשלתו של ראש הממשלה יצחק רבין. גם בנו של דוד, יצחק, היה פוליטיקאי בולט, שכיהן כשר בממשלתו של ראש הממשלה אריאל שרון. משפחת ארנזון הייתה מעורבת גם בסכסוך הישראלי-פלסטיני. נכדו של יצחק ארנזון, יצחק, היה חבר בולט בצוות המשא ומתן הישראלי במהלך הסכמי אוסלו בשנות ה-90. הוא גם היה מעורב במשא ומתן שהוביל להסכם השלום בין ישראל לירדן ב-1994.

משפחת ארנזון בעסקים

משפחת ארנזון עוסקת בעסקים עוד מימיה הראשונים של המדינה. בנו של יצחק ארנזון, דוד, היה איש עסקים ופילנתרופ בולט שהיה גורם מרכזי בפיתוח העיר. גם בנו, יצחק, היה איש עסקים בולט, ונכדו, יצחק, הוא היו"ר הנוכחי של האימפריה העסקית של המשפחה. משפחת ארנזון עסקה בתעשיות רבות ושונות, כולל בנקאות, נדל"ן וטכנולוגיה. הם גם משקיעים גדולים בסטארטאפים ישראלים, והיו מעורבים בפיתוח של כמה מהחברות המצליחות בארץ.

משפחת ארנזון באמנויות

משפחת ארנזון עוסקת באמנויות עוד מימיה הראשונים של המדינה. בנו של יצחק ארנזון, דוד, היה אמן ופסל בולט, ונכדו, יצחק, הוא צייר ופסל בולט. המשפחה עסקה גם בהפקת סרטים, תוכניות טלוויזיה ואמצעי תקשורת נוספים. משפחת ארנזון עסקה גם בקידום התרבות הישראלית. נכדו של יצחק ארנזון, יצחק, הוא דמות בולטת בסצנת המוזיקה הישראלית, ובנו, יצחק, הוא דמות בולטת בתעשיית הקולנוע הישראלית.

משפחת ארנזון בפילנתרופיה

משפחת ארנזון עוסקת בפילנתרופיה עוד מימיה הראשונים של המדינה. בנו של יצחק ארנזון, דוד, היה פילנתרופ בולט והיה גורם מרכזי בפיתוח העיר. גם בנו, יצחק, היה נדבן בולט, ונכדו, יצחק, הוא דמות בולטת בקהילה הפילנתרופית הישראלית. משפחת ארנזון הייתה מעורבת בתחומים רבים ושונים, כולל חינוך, בריאות ואיכות הסביבה. כמו כן, הם היו מעורבים בקידום התרבות הישראלית, וסייעו בפיתוחם של כמה ממוסדות התרבות המצליחים בארץ.

סיכום

משפחת ארנזון היא אחת המשפחות הוותיקות והבולטות בישראל. למשפחה היסטוריה ארוכה ורב-קומתית, עם שורשים שניתן לייחסם לימיו הראשונים של העם היהודי במזרח התיכון. המשפחה הייתה מעורבת בהיבטים רבים של החיים הישראליים, מפוליטיקה דרך עסקים ועד אמנות. משפחת ארנזון עוסקת בפוליטיקה הישראלית עוד מימיה הראשונים של המדינה, ומאז עוסקת בעסקים ובאמנות. הם גם עסקו בפילנתרופיה ובקידום התרבות הישראלית. מורשת המשפחה מורגשת עד היום, ואין להכחיש את תרומתה לחברה הישראלית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן