דף הבית » המלצת הצוות » ההיסטוריה והמשמעות של שמות משפחה גאורגים

ההיסטוריה והמשמעות של שמות משפחה גאורגים

2023-03-25 01:38:00+02:00

מהו שם משפחה גאורגי?

שם משפחה גאורגי הוא שם משפחה המשמש באופן מסורתי את העם הגאורגי, קבוצה אתנית ילידת מדינת גאורגיה. שמות משפחה גאורגים נגזרים בדרך כלל מפטרונימים, שהם שמות המבוססים על שמו הפרטי של האב. לדוגמה, שם המשפחה הגיאורגי "גוגולדזה" נגזר מהשם הפרטי "גוגול", ושם המשפחה הגיאורגי "תוואדזה" נגזר מהשם הפרטי "תוואדי".

היסטוריה של שמות משפחה גאורגים

השימוש בשמות משפחה בג'ורג'יה מתחיל במאה ה-11, אז הוקמה השיטה הפיאודלית הגיאורגית. בתקופה זו נעשה שימוש בשמות משפחה כדי להבחין בין בני אותה משפחה, ולזיהוי פרטים ממשפחות שונות. השימוש בשמות משפחה גם עזר להבחין בין בני מעמדות חברתיים שונים. במאה ה-16, השימוש בשמות משפחה נעשה נפוץ יותר בגאורגיה, ועד המאה ה-18, רוב המשפחות הגיאורגיות אימצו שם משפחה. בתקופה זו נגזרו לרוב שמות המשפחה משם הפרטי של האב, או משם של מקצוע או עיסוק. לדוגמה, שם המשפחה הגיאורגי "קקבדזה" נגזר מהשם הפרטי "קקאבי", ושם המשפחה הגאורגי "קוטטלדזה" נגזר ממקצוע "קוטטלה" (נפח).

המשמעות של שמות משפחה גרוזיניים

המשמעות של שמות משפחה גאורגים יכולה להשתנות מאוד, בהתאם למקור שם המשפחה. לדוגמה, שם המשפחה הגיאורגי "קאקבדזה" נגזר מהשם הפרטי "קאקאבי", ומאמינים שפירושו "בנו של קאקאבי". באופן דומה, שם המשפחה הגיאורגי "טוואדזה" נגזר מהשם הפרטי "תבאדי", ומאמינים שפירושו "בנו של תבאדי". שמות משפחה גרוזיניים אחרים נגזרים משם של מקצוע או עיסוק. לדוגמה, שם המשפחה הגאורגי "קוטטלדזה" נגזר ממקצוע "קוטטלה" (נפח), ומאמינים שפירושו "בנו של נפח". באופן דומה, שם המשפחה הגיאורגי "Kiknadze" נגזר ממקצוע "Kikna" (נגר), ומאמינים שפירושו "בנו של נגר".

שמות משפחה גאורגים מפורסמים

ישנם שמות משפחה גאורגים מפורסמים רבים, כולל שמות המשפחה הגרוזיניים של כמה מהדמויות הבולטות במדינה. לדוגמה, שם המשפחה הגאורגי של נשיא גאורגיה לשעבר, מיכאיל סאקשווילי, הוא "סאאקשווילי". באופן דומה, שם המשפחה הגאורגי של ראש ממשלת גאורגיה לשעבר, Bidzina Ivanishvili, הוא "Ivanishvili". בנוסף לדמויות פוליטיות, ישנם גם שמות משפחה גאורגים מפורסמים רבים הקשורים לאמנויות ולמדעים. לדוגמה, שם המשפחה הגיאורגי של המשורר הגיאורגי הנודע, ואזה-פשבלה, הוא "פשבלה". באופן דומה, שם המשפחה הגיאורגי של המדען הגיאורגי הנודע, איוואן ג'אוואחישווילי, הוא "ג'וואכשווילי".

סיכום

שמות משפחה גאורגים הם חלק חשוב מהתרבות והמסורות של העם הגאורגי. שמות משפחה אלו נגזרים בדרך כלל מפטרונימים, שהם שמות המבוססים על שמו הפרטי של האב, או משם של מקצוע או עיסוק. המשמעות של שמות משפחה גאורגים יכולה להשתנות מאוד, בהתאם למקור שם המשפחה. ישנם שמות משפחה גאורגים מפורסמים רבים, כולל שמות המשפחה הגרוזיניים של כמה מהדמויות הבולטות במדינה. למידע נוסף על שמות משפחה גאורגים, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן