דף הבית » להעביר את הזמן » ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה שנקר

ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה שנקר

2023-06-07 18:41:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה שנקר?

שם המשפחה שנקר הוא ממקור הודי והוא נגזר מהמילה הסנסקריט "שנקרה", שפירושה "מבורך" או "משמח". השם קשור לאל ההינדי שיווה, שידוע כ"משחית הרוע" ו"אדון השינוי". שם המשפחה שנקר קשור גם לאלה ההינדית פרוואטי, שהיא בת זוגו של שיווה.

היסטוריה של שם המשפחה שנקר

שם המשפחה שנקר נמצא בשימוש בהודו מאז ימי קדם. מאמינים שמקורו באזור גוג'ראט, במערב הודו. השם שימש את חברי קסדת הברהמינים, שהיו החברים בדרג הגבוה ביותר בהיררכיה החברתית ההינדית. שם המשפחה שנקר נמצא גם בחלקים אחרים של העולם, כולל ארה"ב, קנדה, בריטניה ואוסטרליה . מאמינים כי השם הובא למדינות אלו על ידי מהגרים מהודו.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שנקר

יש הרבה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה שנקר, כולל המוזיקאי ההודי ראווי שנקר, במאי הקולנוע ההודי מאני רטנם והשחקן ההודי ראג'יניקנת'.

שנקר שם משפחה בישראל

שם המשפחה שנקר לא מאוד נפוץ בישראל, אבל יש כמה אנשים שיש להם אותו. רוב האנשים הללו הם ממוצא הודי, והם נמצאים בדרך כלל בערים הגדולות כמו תל אביב וירושלים.

שנקר שם משפחה בקהילה היהודית

שם המשפחה שנקר אינו נפוץ במיוחד בקהילה היהודית בישראל. עם זאת, יש כמה אנשים שיש להם את זה, והם בדרך כלל ממוצא הודי. אנשים אלו נמצאים בדרך כלל בערים הגדולות כמו תל אביב וירושלים.

שנקר שם משפחה בקהילה הערבית

שם המשפחה שנקר אינו נפוץ במיוחד בקהילה הערבית בישראל. עם זאת, יש כמה אנשים שיש להם את זה, והם בדרך כלל ממוצא הודי. אנשים אלו נמצאים בדרך כלל בערים הגדולות כמו תל אביב וירושלים.

סיכום

שם המשפחה שנקר הוא ממקור הודי והוא קשור לאלים ההינדואים שיווה ופרווטי. השם נמצא בשימוש בהודו מאז ימי קדם ונמצא גם במקומות אחרים בעולם, כולל ארצות הברית, קנדה, בריטניה ואוסטרליה. בישראל שם המשפחה שנקר לא נפוץ במיוחד, אבל יש כמה אנשים שיש להם אותו, והם בדרך כלל ממוצא הודי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן