דף הבית » מגזין » ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה שגב

ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה שגב

2023-05-12 15:51:00+02:00

מקור שם המשפחה שגב

שם המשפחה שגב הוא ממקור עברי ונמצא בישראל ובמדינות נוספות בעולם. השם נגזר מהמילה העברית "שגב", שפירושה "תירס" או "תבואה". מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר העם היהודי חי בארץ ישראל. נהוג לחשוב שהשם ניתן למשפחה שהייתה חקלאים או סוחרי תבואה.

שם שגב בישראל

השם שגב נפוץ למדי בישראל, שם הוא נמצא בצורות רבות ושונות. במקרים מסוימים, השם מאוית כ"סגווי", בעוד שבמקרים אחרים הוא מאוית כ"שגב". השם נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארץ נקשר השם שגב למספר משפחות בולטות. כך למשל, משפחת שגב מירושלים היא אחת המשפחות הוותיקות והמכובדות בעיר. למשפחה היסטוריה ארוכה של מעורבות בקהילה היהודית, והיא ידועה בפילנתרופיה ובפעילות הצדקה שלה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שגב

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שגב. אחד המוכרים שבהם הוא הפוליטיקאי הישראלי יצחק שגב, שכיהן כחבר כנסת בשנים 1977 עד 1981. הוא גם היה חבר מפלגת הליכוד והיה דמות בולטת בזירה הפוליטית בישראל. אדם מפורסם נוסף עם שם המשפחה שגב הוא השחקן והבמאי הישראלי אסי שגב. הוא ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "ביקור הלהקה" ו"הבועה". הוא גם הופיע במספר תוכניות טלוויזיה, ביניהן "The Voice" ו"האח הגדול ישראל".

שם שגב בארצות אחרות

השם שגב נמצא גם במדינות אחרות בעולם. בארצות הברית, השם נמצא לרוב במדינות ניו יורק וקליפורניה. בקנדה, השם נמצא במחוזות אונטריו וקוויבק. בבריטניה, השם נמצא בערים לונדון ומנצ'סטר.

פירוש השם שגב

מקורו של השם שגב הוא מימי הביניים, כאשר העם היהודי חי בארץ ישראל. השם נגזר מהמילה העברית "שגב", שפירושה "תירס" או "תבואה". מכאן עולה שהשם ניתן למשפחה שהייתה חקלאים או סוחרי תבואה.

שם שגב בארצות הברית

בארצות הברית, השם שגב נמצא לרוב במדינות ניו יורק וקליפורניה. בניו יורק, השם נמצא בערים ניו יורק, באפלו ורוצ'סטר. בקליפורניה, השם נמצא בערים לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וסן דייגו.

סיכום

שם המשפחה שגב הוא ממקור עברי ונמצא בישראל ובמדינות נוספות בעולם. השם נגזר מהמילה העברית "שגב", שפירושה "תירס" או "תבואה". השם קשור למספר משפחות בולטות בישראל, ויש מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שגב. בארצות הברית, השם נמצא לרוב במדינות ניו יורק וקליפורניה. משערים כי מקור השם בימי הביניים, עת חי העם היהודי בארץ ישראל, ומניחים כי השם ניתן למשפחה שהייתה חקלאים או סוחרי תבואה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן