דף הבית » מגזין » ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה גווילי

ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה גווילי

2023-04-22 04:39:00+02:00

מקור שם המשפחה גווילי

שם המשפחה גווילי הוא ממוצא יהודי ונמצא בישראל ובמדינות נוספות ברחבי העולם. השם נגזר מהמילה העברית "גוויל" שפירושה "עמק". מאמינים שהשם ניתן למי שגרו בעמק או ליד עמק. שם המשפחה גווילי נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

היסטוריה של שם המשפחה גווילי

לשם המשפחה גווילי היסטוריה ארוכה ועשירה בישראל. נושא השם הראשון הידוע היה אדם בשם אליעזר בן יהודה גוילי, שחי במאה ה-16 בעיר צפת. הוא היה רב ותלמיד חכם בולט, וצאצאיו נודעו במדנותם ובחסידותם. משפחת גווילי בלטה גם במאה ה-18 בעיר ירושלים. המשפחה נודעה בפילנתרופיה ובתמיכתה בקהילה היהודית. משפחת גווילי הייתה מעורבת גם בפיתוח העיר ירושלים ומוסדותיה הדתיים.

משמעות שם המשפחה גווילי

שם המשפחה גווילי נגזר מהמילה העברית "גוויל" שפירושה "עמק". מאמינים שהשם ניתן למי שגרו בעמק או ליד עמק. השם קשור גם למילה העברית "גווילה" שפירושה "עמק השמחה". זו יכולה להיות התייחסות לשמחה שחוותה משפחת גווילי בחייה.

שם משפחה גווילי בארצות אחרות

שם המשפחה גווילי נמצא גם במדינות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה גווילי נמצא לרוב במדינות ניו יורק וקליפורניה. בקנדה, שם המשפחה גווילי נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. בבריטניה, שם המשפחה גווילי נמצא לרוב בעיר לונדון.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גווילי

היו כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גווילי. אחד המפורסמים שבהם הוא הפוליטיקאי והדיפלומט הישראלי אבא אבן, שכיהן כשר החוץ של ישראל בשנים 1966 עד 1974. אדם מפורסם נוסף עם שם המשפחה גווילי הוא הזמר והפזמונאי הישראלי אהוד בנאי, הידוע במוזיקת הפולק-רוק שלו. .שם המשפחה גווילי הוא שם ממוצא יהודי בעל היסטוריה ארוכה ועשירה בישראל ובמדינות אחרות בעולם. השם נגזר מהמילה העברית "גוויל" שפירושה "עמק" וקשורה למילה העברית "גווילה" שפירושה "עמק השמחה". שם המשפחה גווילי נמצא לרוב בישראל, ארצות הברית, קנדה ובריטניה. היו כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גווילי, ביניהם הפוליטיקאי והדיפלומט הישראלי אבא אבן והזמר והיוצר הישראלי אהוד בנאי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן