דף הבית » TOP10 » ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה בנימין

ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה בנימין

2023-05-20 21:00:00+02:00

משמעות שם המשפחה בנימין

שם המשפחה בנימין נגזר מהשם העברי בנימין, שפירושו "בן יד ימין". השם קשור לדמות המקראית בנימין, בנו הצעיר של יעקב האב ומייסד שבט בנימין הישראלי. השם קשור גם לדמות המקראית בנימין, בנו של אחיו של יעקב, יוסף. שם המשפחה בנימין נמצא לרוב במשפחות יהודיות, אך הוא מצוי גם בתרבויות אחרות. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב אפרו-אמריקאים, שאימצו את השם בתקופת העבדות. הוא נמצא גם בקרב אנשים מרקע אתני אחר, כולל אירים, גרמנים וצרפתים.

שכיחות שם המשפחה בנימין

שם המשפחה בנימין הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, זהו שם המשפחה החמישי בשכיחותו בארץ. זהו גם אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בארצות הברית, המדורג בין 100 שמות המשפחה המובילים במדינה. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם. בבריטניה, זהו שם המשפחה ה-37 הנפוץ ביותר. בצרפת, זהו שם המשפחה ה-44 הנפוץ ביותר. בגרמניה, זהו שם המשפחה ה-56 הנפוץ ביותר.

מקור שם המשפחה בנימין

מקורו של שם המשפחה בנימין הוא במזרח התיכון. מאמינים כי הוא אומץ על ידי משפחות יהודיות בתקופת גלות בבל, כאשר היהודים הוגלו ממולדתם. השם אומץ אז על ידי תרבויות אחרות, כולל אפרו-אמריקאים, בתקופת העבדות.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בנימין

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה בנג'מין, ביניהם השחקן והקומיקאי האמריקאי בן סטילר, הזמר והיוצר האמריקאי בן פולדס, השחקן והבמאי האמריקאי בן אפלק, הזמר והכותב האמריקאי בן אי קינג והשחקן האמריקאי. והבמאי בן קינגסלי.

שם המשפחה בנימין בישראל

שם המשפחה בנימין הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, זהו שם המשפחה החמישי בשכיחותו בארץ. זהו גם אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בקרב יהודים ישראלים, המדורג בין 10 שמות המשפחה המובילים בארץ. שם המשפחה נמצא גם בקרב קבוצות אתניות אחרות בישראל, כולל ערבים, דרוזים וצ'רקסים. הוא נמצא גם בקרב בני דתות אחרות, כולל נוצרים ומוסלמים. שם המשפחה נמצא גם בקרב מהגרים ישראלים ממדינות אחרות, כולל ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה. הוא נמצא גם בקרב עולים ממדינות אחרות, כולל רוסיה, אוקראינה ואתיופיה. שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ישראלים שאימצו את השם כתוצאה מנישואי תערובת. הוא נמצא גם בקרב יהודים ישראלים שאימצו את השם כתוצאה מהתגיירות. לסיכום, שם המשפחה בנימין הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בישראל, והוא נמצא בקרב אנשים ממוצא אתני ודתי שונים. הוא נמצא גם בקרב עולים ממדינות אחרות, ובקרב יהודים ישראלים שאימצו את השם כתוצאה מנישואי תערובת או גיור ליהדות. למידע נוסף על שם המשפחה בנימין, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן