דף הבית » אנציקלופדיה » ההיסטוריה המרתקת של שמות משפחה ברזילאים

ההיסטוריה המרתקת של שמות משפחה ברזילאים

2023-04-05 07:54:00+02:00

מה הם שמות משפחה ברזילאים?

שמות משפחה ברזילאים הם שילוב ייחודי של השפעות פורטוגזיות, ספרדיות וילידים. רוב שמות המשפחה הברזילאים נגזרים משמות משפחה פורטוגזיים, בשל ההיסטוריה הקולוניאלית של המדינה. עם זאת, ישנם גם מספר שמות משפחה ספרדיים, גרמניים, איטלקיים וילידים בברזיל. שמות המשפחה הברזילאים הנפוצים ביותר הם דה סילבה, דה סוזה ודה קוסטה. שמות אלה נגזרים כולם משמות משפחה פורטוגזיים, והם שמות המשפחה הפופולריים ביותר בברזיל. שמות משפחה פורטוגזיים פופולריים אחרים כוללים פריירה, פריירה ואוליביירה.

מקורם של שמות משפחה ברזילאים

ניתן לאתר את מקורות שמות המשפחה הברזילאים לתקופה הקולוניאלית. במהלך תקופה זו, מתיישבים פורטוגלים הביאו איתם את שמות המשפחה שלהם לברזיל. שמות משפחה אלו אומצו אז על ידי הילידים ואנשים מעורבים שחיו במדינה. עם הזמן, שמות משפחה אלו הפכו נפוצים יותר ויותר בברזיל. ככל שהאוכלוסייה גדלה, כך גדל מספר שמות המשפחה. זה הוביל למגוון רחב של שמות משפחה במדינה, כאשר רבים מהם נגזרו משמות משפחה פורטוגזיים, ספרדיים, גרמניים ואיטלקיים.

שמות משפחה פורטוגזיים

רוב שמות המשפחה הברזילאים נגזרים משמות משפחה פורטוגזיים. שמות משפחה אלו הובאו לברזיל על ידי מתיישבים פורטוגזים במהלך התקופה הקולוניאלית. שמות המשפחה הפורטוגזים הנפוצים ביותר בברזיל הם דה סילבה, דה סוזה ודה קוסטה. שמות משפחה אלו נגזרים מהמילים הפורטוגזיות של "של היער" (דה סילבה), "של הדרום" (דה סוזה) ו"של החוף" (דה קוסטה). שמות משפחה אלו שימשו במקור לציון מקום מוצאו של אדם, אך מאז הם הפכו לשמות משפחה נפוצים בברזיל.

שמות משפחה ספרדיים

בנוסף לשמות משפחה פורטוגזיים, ישנם גם מספר שמות משפחה ספרדיים בברזיל. שמות משפחה אלו הובאו לארץ על ידי מתיישבים ספרדים במהלך התקופה הקולוניאלית. שמות המשפחה הספרדיים הנפוצים ביותר בברזיל הם פרננדז, מרטינז וגונזלס. שמות משפחה אלו נגזרים מהמילים הספרדיות עבור "בנו של פרננדו" (פרננדז), "בנו של מרטין" (מרטינז), ו"בנו של גונזלו" (גונסאלס). ). שמות משפחה אלו שימשו במקור לציון שם אביו של אדם, אך מאז הם הפכו לשמות משפחה נפוצים בברזיל.

שמות משפחה גרמניים

יש גם מספר שמות משפחה גרמניים בברזיל. שמות משפחה אלו הובאו לארץ על ידי מתיישבים גרמנים בתקופה הקולוניאלית. שמות המשפחה הגרמניים הנפוצים ביותר בברזיל הם שמידט, מולר ושניידר. שמות משפחה אלו נגזרים מהמילים הגרמניות של "סמית" (שמידט), "מילר" (מולר) ו"חייט" (שניידר). שמות משפחה אלו שימשו במקור לציון עיסוקו של אדם, אך מאז הם הפכו לשמות משפחה נפוצים בברזיל.

שמות משפחה איטלקיים

לבסוף, יש גם מספר שמות משפחה איטלקיים בברזיל. שמות משפחה אלו הובאו לארץ על ידי מתיישבים איטלקים בתקופה הקולוניאלית. שמות המשפחה האיטלקיים הנפוצים ביותר בברזיל הם רוסי, ביאנצ'י ולומברדי. שמות משפחה אלו נגזרים מהמילים האיטלקיות של "אדום" (רוסי), "לבן" (ביאנצ'י) ו"זקן ארוך" (לומברדי). שמות משפחה אלו שימשו במקור לציון המאפיינים הפיזיים של אדם, אך מאז הם הפכו לשמות משפחה נפוצים בברזיל.

השכיחות של שמות משפחה ברזילאים

כיום, שמות משפחה ברזילאים עדיין נפוצים מאוד במדינה. על פי סקר שנערך לאחרונה, שמות המשפחה הנפוצים ביותר בברזיל הם דה סילבה, דה סוזה ודה קוסטה. שלושת שמות המשפחה הללו מהווים כמעט 20% מכלל שמות המשפחה במדינה. בנוסף, ישנם גם מספר שמות משפחה נפוצים נוספים בברזיל. אלה כוללים את פריירה, פריירה, אוליביירה, פרננדז, מרטינז, גונזלס, שמידט, מולר, שניידר, רוסי, ביאנקי ולומבארדי. בסך הכל, שמות משפחה ברזילאים הם שילוב ייחודי של השפעות פורטוגזיות, ספרדיות, גרמניות, איטלקיות וילידים. שמות משפחה אלו הם עדות להיסטוריה העשירה ולמגוון התרבותי של המדינה. הם גם תזכורת לתרבויות רבות ושונות שעיצבו את ברזיל במשך מאות השנים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן