דף הבית » TOP10 » ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה שושן

ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה שושן

2023-06-05 08:07:00+02:00

העיר העתיקה סוסה

שם המשפחה שושן נגזר מהעיר העתיקה סוסא, השוכנת באיראן של ימינו. סוזה הייתה אחת הערים החשובות בעולם העתיק, והייתה בירת האימפריה האלמית מסביבות 2400 לפנה"ס עד 640 לפנה"ס. היא הייתה גם בירת האימפריה האחמנית משנת 539 לפנה"ס עד 331 לפנה"ס. העיר סוסה הוזכרה בתנ"ך, והייתה מרכז חשוב של מסחר ותרבות. זה היה ביתם של מספר מונומנטים מפורסמים, כולל ארמון אפאדנה ושער כל העמים. בעיר היו גם מספר אתרים דתיים חשובים, ביניהם מקדש אינשושינאק ומקדש אנהיטה.

שם המשפחה שושן

שם המשפחה שושן נגזר מהעיר הקדומה סוסא, ומאמינים שהוא היה בשימוש לפחות מהמאה ה-12. על פי ההערכות, הוא שימש משפחות יהודיות שהתיישבו בעיר סוסא, ואשר אימצו את שמה של העיר כשם. שם המשפחה שושן נמצא בכל העולם, כאשר הריכוזים הגדולים ביותר נמצאים בישראל, ארצות הברית וקנדה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל בריטניה, צרפת, גרמניה ואוסטרליה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושן

היו מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושן, ביניהם ראש ממשלת ישראל מנחם בגין, השחקן והקומיקאי האמריקאי ג'רי סטילר, והזמרת והפזמונאית האמריקאית קרול קינג.

מנחם בגין

Menachem Begin was an Israeli politician and the sixth Prime Minister of Israel, serving from 1977 to 1983. He was born in Brest-Litovsk, Poland in 1913, and his family emigrated to Palestine in 1942. He was a leader of the right-wing מפלגת חרות, והייתה דמות מרכזית בתנועת העצמאות הישראלית.

ג'רי סטילר

ג'רי סטילר הוא שחקן וקומיקאי אמריקאי, הידוע בעיקר בזכות תפקידו כפרנק קוסטנזה בסיטקום המצליח סיינפלד. הוא נולד בניו יורק בשנת 1927, ואביו היה מהגר יהודי מפולין. הוא החל את הקריירה שלו בשנות ה-50, ומאז הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה.

משמעות שם המשפחה שושן

משערים שפירוש שם המשפחה שושן הוא "מסוסה", המתייחס לעיר העתיקה סוסה באיראן של ימינו. מאמינים שפירושו "יפה" או "חתיך", והוא משמש לעתים קרובות כשם פרטי בישראל.

סיכום

שם המשפחה שושן נגזר מהעיר העתיקה סוסא, השוכנת באיראן של ימינו. מאמינים שהוא היה בשימוש לפחות מאז המאה ה-12, ונמצא בכל העולם. היו מספר אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושן, ביניהם ראש ממשלת ישראל מנחם בגין, השחקן והקומיקאי האמריקאי ג'רי סטילר, והזמרת והפזמונאית האמריקאית קרול קינג. משערים שפירוש שם המשפחה הוא "מסוסה", המתייחס לעיר העתיקה סוסה באיראן של ימינו, ומשמעותו גם "יפה" או "נאה".

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן