דף הבית » המלצת הצוות » ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה צ'ארטון

ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה צ'ארטון

2023-06-02 21:58:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה צ'ארטון?

שם המשפחה צ'ארטון הוא ממקור יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "צרות", שפירושה "להיות חזק" או "להיות חזק". מאמינים שהשם שימש לראשונה על ידי משפחה יהודית באזור פולין, אוקראינה ובלארוס במאה ה-17. השם אומץ אז על ידי משפחות יהודיות אחרות באזור והתפשט ברחבי אירופה.

היכן נמצא שם המשפחה צ'ארטון?

שם המשפחה צ'ארטון נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה היהודי הרביעי בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה Czarton נמצא לרוב בניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה צ'ארטון

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה צ'ארטון, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין ושופטת בית המשפט העליון אסתר חיות. אנשים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה צ'ארטון כוללים את הזמר והפזמונאי הישראלי עידן רייכל, השחקן והבמאי הישראלי אסי דיין, והזמר והפזמונאי הישראלי יוני רכטר.

שם המשפחה צ'ארטון בהיסטוריה

לשם המשפחה צ'ארטון יש היסטוריה ארוכה ומרתקת. מאמינים שהאדם הראשון שנשא את השם היה יהודי בשם יצחק צ'ארטון, שחי באזור פולין, אוקראינה ובלארוס במאה ה-17. יצחק צ'ארטון היה חבר בולט בקהילה היהודית ונודע במעשי הצדקה שלו. הוא גם היה איש עסקים מצליח ונודע בנדיבותו ובחביבותו.

שם המשפחה צ'ארטון היום

כיום, שם המשפחה Czarton עדיין נמצא במדינות רבות ברחבי העולם. הוא נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה היהודי הרביעי בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

סיכום

שם המשפחה Czarton הוא שם מרתק עם היסטוריה ארוכה ומעניינת. מאמינים שמקורו באזור פולין, אוקראינה ובלארוס במאה ה-17 ומאז התפשט ברחבי העולם. כיום, שם המשפחה צ'ארטון נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה היהודי הרביעי בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. שם המשפחה צ'ארטון קשור לכמה אנשים מפורסמים, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין ושופטת בית המשפט העליון אסתר חיות. למידע נוסף על שם המשפחה צ'ארטון וההיסטוריה המרתקת שלו, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן