דף הבית » אנציקלופדיה » ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה פסנרק

ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה פסנרק

2023-05-09 14:39:00+02:00

מקורות שם המשפחה פסנרק

מקורו של שם המשפחה Pasernak הוא באוקראינה, שם הוא תועד לראשונה בתחילת המאה ה-16. משערים שזה נגזר מהמילה האוקראינית "pas", שפירושה "לעבור", והסיומת "ernak", שמשמעותה "בנו של". שם המשפחה ניתן ככל הנראה לבעל הראשון כדרך להבדיל אותו משאר בני משפחתו. הנושא המוקדם ביותר של שם המשפחה פסנרק היה אדם בשם איבן פסנרנק, שנולד באוקראינה בשנת 1520. הוא היה הבן. של בעל אדמות עשיר, ומשפחתו הייתה מוכרת באזור. איוון היה סוחר מצליח, ולבסוף עבר לעיר לבוב, שם הקים עסק מסחר מצליח. צאצאיו של איוון התפשטו ברחבי אוקראינה, ובסופו של דבר לאזורים אחרים באירופה. עד המאה ה-19, שם המשפחה פסנרק הפך נפוץ למדי באוקראינה, כמו גם בחלקים אחרים של מזרח אירופה.

התפשטות שם המשפחה פסנרק

התפשטות שם המשפחה פסנרק נבעה בעיקר מהגירת נושאיו. במהלך המאה ה-19 עזבו רבים מבני משפחת פסרנק את אוקראינה בחיפוש אחר חיים טובים יותר. חלקם עברו לאזורים אחרים באירופה, בעוד שאחרים נסעו לארצות הברית ולקנדה. בארצות הברית, שם המשפחה Pasernak נמצא לרוב במדינות ניו יורק, פנסילבניה וניו ג'רזי. בקנדה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פסנרק

במהלך השנים, היו כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה פסנרק. אחד המפורסמים שבהם הוא הסופר האמריקאי יליד אוקראינה וחתן פרס נובל יצחק בשביס זינגר. זינגר נולד ב-1902 באוקראינה, והוא עבר לארצות הברית ב-1935. הוא ידוע בעיקר בזכות הרומנים והסיפורים הקצרים שלו, החוקרים לעתים קרובות נושאים של תרבות וזהות יהודית. נושא מפורסם נוסף של שם המשפחה פסנרנק הוא האמריקאי השחקן והקומיקאי ג'רי סטילר. סטילר נולד ב-1927 בעיר ניו יורק, והוא ידוע בעיקר בזכות תפקידיו בתוכניות הטלוויזיה סיינפלד ומלך המלכות.

שם המשפחה פסנרק היום

כיום, שם המשפחה Pasernak עדיין נפוץ למדי באוקראינה, כמו גם בחלקים אחרים של אירופה וצפון אמריקה. ההערכה היא שכיום חיים בארצות הברית כ-10,000 אנשים עם שם המשפחה פסנרק, וכ-5,000 בקנדה.

המשמעות של שם המשפחה פסנרק

מקורו של שם המשפחה Pasernak הוא מהמילה האוקראינית "pas", שמשמעותה "לעבור", והסיומת "ernak", שמשמעותה "בנו של". שם המשפחה ניתן ככל הנראה לנשא הראשון כדרך להבדיל אותו משאר בני משפחתו.

סמל פסנרנק

למשפחת פסנרק יש מעיל נשק מיוחד, הכולל מגן עם רקע שחור ושברון לבן. המגן מוקף בשני אריות, והפסגה היא יונה לבנה האוחזת בענף זית. המוטו של משפחת פסנרנק הוא "Fide et Fortitudine", שפירושו "באמונה וכוח". לשם המשפחה פסנרק יש היסטוריה ארוכה ומרתקת, שמקורה באוקראינה בתחילת המאה ה-16. נושאיו התפשטו ברחבי העולם, וכיום שם המשפחה עדיין נפוץ למדי בארצות הברית, קנדה ובחלקים אחרים של העולם. למשפחת פסנרק יש מעיל נשק מיוחד, והמוטו שלה הוא "Fide et Fortitudine", שפירושו "באמונה וכוח".

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן