דף הבית » הכי מדובר » ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה ביטון

ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה ביטון

2023-04-10 12:40:00+02:00

המקורות של שם המשפחה ביטון

מקורו של שם המשפחה ביטון בסקוטלנד, שם הוא תועד לראשונה במאה ה-12. השם נגזר מהמילה הגאלית 'באטה', שפירושה 'חיים'. מאמינים שמקורה של משפחת ביטון באזור סטרטקלייד, בדרום מערב סקוטלנד. השימוש המתועד המוקדם ביותר בשם היה בשנת 1296, כאשר וויליאם ביטון תועד כעד בתיק בבית משפט בגלזגו. משפחת ביטון הייתה חמולה חזקה ובעלת השפעה בסקוטלנד, ומילאה שורה של תפקידים חשובים בממשלה ובממשלה. כְּנֵסִיָה. הם גם נודעו במיומנותם ברפואה, ורבים מבני המשפחה היו רופאים ומנתחים בעלי שם.

התפשטות שם המשפחה ביטון

משפחת ביטון התפשטה ברחבי סקוטלנד, ובסופו של דבר למקומות אחרים בעולם. במאה ה-16 היגרו רבים מבני המשפחה לאירלנד, שם התיישבו במחוזות אנטרים ודאון. במאה ה-18, חלק מבני המשפחה היגרו לארצות הברית, שם התיישבו במדינות פנסילבניה וניו יורק. שם המשפחה ביטון נמצא גם באוסטרליה, קנדה וניו זילנד. באוסטרליה, משפחת ביטון הייתה בין המתיישבים הראשונים במדינת ויקטוריה, והשם נפוץ במדינה עד היום. בקנדה התיישבה משפחת ביטון במחוזות אונטריו וקוויבק. בניו זילנד התיישבה משפחת ביטון באי הצפוני, והשם נפוץ במדינה עד היום.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ביטון

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ביטון. בסקוטלנד ייצרה משפחת ביטון מספר דמויות בולטות, בהן המשורר והמחזאי וויליאם ביטון, וההיסטוריון והפוליטיקאי ג'ון ביטון. בארצות הברית הפיקה משפחת ביטון את הפוליטיקאי והדיפלומט וויליאם ביטון, ואת השחקן והבמאי רוברט ביטון.

משפחת ביטון היום

כיום, שם המשפחה ביטון עדיין נפוץ בסקוטלנד, אירלנד, ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד. בסקוטלנד, משפחת ביטון עדיין בולטת בתחומי הרפואה, הפוליטיקה והאמנויות. בארצות הברית, משפחת ביטון עדיין בולטת בתחומי הפוליטיקה, העסקים והאמנות.

סמל הביטון

למשפחת ביטון יש מעיל נשק מיוחד, הכולל אריה אדום משתולל על רקע לבן. המוטו של משפחת ביטון הוא 'Virtutis Gloria Merces', המתורגם כ-'Glory is the Reward of Virtue'.

שבט ביטון

משפחת ביטון היא חברה בשבט צ'טאן, קונפדרציה של חמולות סקוטיות אשר נוסדה במאה ה-13. השבט צ'טאן הוא אחד החמולות החזקות והמשפיעות ביותר בסקוטלנד, ומשפחת ביטון היא אחד מחבריה הבולטים.

הביטון טרטן

למשפחת ביטון יש טרטן משלה, שהוא דוגמה ייחודית של פסים בצבעי אדום, ירוק וכחול. הטארטן נלבש לעתים קרובות על ידי בני משפחת ביטון, והוא סמל למורשת הסקוטית שלהם. לשם המשפחה ביטון יש היסטוריה ארוכה ומרתקת, והוא עדיין נפוץ בסקוטלנד, אירלנד, ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד. משפחת ביטון ייצרה דמויות בולטות רבות לאורך ההיסטוריה, והיא עדיין שבט רב עוצמה ומשפיע בסקוטלנד. משפחת ביטון גאה גם במעיל הנשק המיוחד שלה, בטרטן ובמוטו, שהם סמלים למורשת הסקוטית שלהם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן