דף הבית » המלצת הצוות » ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה בטוט

ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה בטוט

2023-05-19 16:33:00+02:00

ההיסטוריה של שם המשפחה בטוט

שם המשפחה בטוט הוא שם נדיר יחסית, אך יש לו היסטוריה ארוכה ומרתקת. מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר הוא שימש להתייחס לאדם שהיה "לוחם" או "לוחם". השם נגזר ככל הנראה מהמילה הצרפתית העתיקה "bataille", שפירושה "קרב". שם המשפחה Batut נמצא לרוב בצרפת, שם מאמינים שמקורו. הוא נמצא גם בחלקים אחרים של אירופה, כולל גרמניה, איטליה וספרד. השם נמצא גם בארצות הברית, שם מאמינים שהוא הובא על ידי מהגרים צרפתים במאה ה-18. שם המשפחה בטוט נמצא גם בישראל, לשם ההערכה היא כי הובא על ידי מהגרים יהודים מאירופה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הוא נמצא לרוב בערים תל אביב וירושלים, שם מאמינים שהוא אומץ על ידי מהגרים יהודים מצרפת.

השכיחות של שם המשפחה בטוט בישראל המודרנית

שם המשפחה בטוט עדיין נדיר יחסית בישראל המודרנית, אך לאט לאט הוא הופך נפוץ יותר. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל חיו בשנת 2020 כ-1,000 איש עם שם המשפחה בטוט. מדובר במספר קטן בהשוואה לכלל אוכלוסיית המדינה, אך עדיין מדובר בגידול משמעותי מ-500 איש. עם שם המשפחה בטוט המתגורר בישראל בשנת 2010. שם המשפחה בטוט נמצא לרוב בערים תל אביב וירושלים, שם מאמינים שהוא אומץ על ידי עולים יהודים מצרפת. הוא מצוי גם בשאר חלקי הארץ, לרבות הערים חיפה ובאר שבע.

משמעות שם המשפחה בטוט

מקורו של שם המשפחה בטוט הוא בימי הביניים, כאשר הוא שימש להתייחסות לאדם שהיה "לוחם" או "לוחם". השם נגזר ככל הנראה מהמילה הצרפתית העתיקה "bataille", שפירושה "קרב". גם לשם המשפחה בטוט מאמינים שיש לו משמעות רוחנית, שכן הוא קשור למילה העברית "בטוט", שפירושה "להיות חזק". הדבר נובע ככל הנראה מהעובדה שהשם אומץ על ידי מהגרים יהודים מצרפת, שככל הנראה חיפשו שם שישקף את כוחם ואומץ ליבם מול המצוקה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה באטוט

ישנם כמה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה בטוט, ביניהם הפוליטיקאי הישראלי יצחק בטוט, שכיהן כחבר כנסת בשנים 1977 עד 1981. יש גם האמן והפסל הישראלי יצחק בטוט, הידוע בפסליו של דמויות יהודיות ו סמלים.

סיכום

שם המשפחה בטוט הוא שם נדיר יחסית, אך יש לו היסטוריה ארוכה ומרתקת. מאמינים שמקורו בימי הביניים, כאשר הוא שימש להתייחסות לאדם שהיה "לוחם" או "לוחם". השם נמצא לרוב בצרפת, אך הוא נמצא גם בחלקים אחרים של אירופה, ארצות הברית וישראל. שם המשפחה בטוט הולך והופך נפוץ יותר בישראל המודרנית, ומאמינים שיש לו משמעות רוחנית, שכן הוא קשור למילה העברית "בטוט", שפירושה "להיות חזק". ישנם כמה אנשים בולטים בעלי שם המשפחה בטוט, ביניהם הפוליטיקאי הישראלי יצחק בטוט והאמן והפסל הישראלי יצחק בטוט.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן