דף הבית » TOP10 » האם מותר לשנות את שם המשפחה?

האם מותר לשנות את שם המשפחה?

2023-04-25 09:32:00+02:00

מהו שם משפחה?

שם משפחה הוא שם משפחה שעובר מדור לדור. זה ידוע גם כשם משפחה. בתרבויות מסוימות, שם המשפחה נגזר משם האב, בעוד שבאחרות הוא נגזר משם האם. בישראל, שם המשפחה נגזר בדרך כלל משם האב.

האם מותר לשנות את שם המשפחה?

בישראל אפשר לשנות את שם המשפחה, אבל זה תהליך לא פשוט. על פי החוק הישראלי, אדם יכול לשנות את שם משפחתו אם יש לו סיבה מוצדקת לכך. הסיבות הנפוצות ביותר לשינוי שם המשפחה הן נישואין, אימוץ או גיור דתי.

שינוי שם משפחה לאחר נישואין

בישראל, כאשר אישה מתחתנת, יש לה אפשרות לקחת את שם המשפחה של בעלה. זהו נוהג מקובל במדינות רבות, והוא מותר גם בישראל. עם זאת, חשוב לציין כי על האישה לקבל תחילה אישור ממשרד הפנים הישראלי לפני שתוכל לשנות את שם משפחתה באופן חוקי.

שינוי שם משפחה לאחר אימוץ

כאשר אדם מאומץ, יש לו אפשרות לקחת את שם המשפחה של הוריו המאמצים. הדבר מותר בישראל, אך על האדם לקבל תחילה אישור ממשרד הפנים הישראלי לפני שיוכל לשנות את שם משפחתו באופן חוקי.

שינוי שם משפחה לאחר גיור דתי

בישראל ניתן לשנות את שם המשפחה לאחר המרה לדת אחרת. עם זאת, על האדם לקבל תחילה אישור ממשרד הפנים הישראלי לפני שיוכל לשנות את שם המשפחה שלו באופן חוקי.

תהליך שינוי שם משפחה בישראל

אם ברצונך לשנות את שם משפחתך בישראל, עליך להגיש תחילה בקשה למשרד הפנים הישראלי. על הבקשה לכלול את המסמכים הבאים:

  • תעודת זהות או דרכון בתוקף
  • העתק של תעודת הנישואין או מסמכי האימוץ
  • עותק של מסמכי הגיור
  • עותק של צו בית המשפט (אם רלוונטי)
  • עותק של תעודת הפטירה (אם רלוונטי)

לאחר הגשת הבקשה, משרד הפנים יבחן אותה ויקבל החלטה. במידה והבקשה תאושר, המשרד יוציא תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה החדש.

סיכום

לסיכום, אפשר לשנות את שם המשפחה בישראל, אבל זה תהליך לא פשוט. על האדם לקבל תחילה אישור ממשרד הפנים הישראלי לפני שיוכל לשנות את שם משפחתו באופן חוקי. על הבקשה לכלול את המסמכים הדרושים, כגון תעודת זהות או דרכון בתוקף, העתק מתעודת הנישואין או מסמכי האימוץ והעתק ממסמכי הגיור. לאחר אישור הבקשה, המשרד יוציא תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה החדש. למידע נוסף על שינוי שם משפחה בישראל, ניתן לצפותבסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן