דף הבית » הכי מדובר » גולדה מאיר – מבט על חייו ומורשתו של ראש הממשלה הרביעי של ישראל

גולדה מאיר – מבט על חייו ומורשתו של ראש הממשלה הרביעי של ישראל

2023-05-27 20:50:00+02:00

מי הייתה גולדה מאיר?

גולדה מאיר הייתה פוליטיקאית ישראלית שכיהנה כראש ממשלת ישראל הרביעית בשנים 1969 עד 1974. היא הייתה אז ראש הממשלה הראשונה והיחידה בעולם. היא נולדה כגולדה מבוביץ' בקייב, אוקראינה בשנת 1898. משפחתה היגרה לארצות הברית כשהייתה בת 8, והיא גדלה במילווקי, ויסקונסין. היא הייתה ציונית נלהבת מגיל צעיר והייתה פעילה בתנועת העבודה בארצות הברית. In 1921, she moved to Palestine and joined the labor movement there.

הקריירה הפוליטית של גולדה מאיר

גולדה מאיר הייתה דמות בולטת בתנועת העבודה בישראל ונבחרה לכנסת בשנת 1949. כיהנה בתפקידי שרים שונים בשנות ה-50 וה-60, ביניהם שרת העבודה ושרת החוץ. בשנת 1969 היא נבחרה לראש ממשלת ישראל, והפכה אז לראש הממשלה הראשונה והיחידה בעולם. בתקופתה כראש ממשלה, היא התמודדה עם אתגרים רבים, כולל מלחמת יום הכיפורים ב-1973. היא גם הייתה חלק מרכזי במשא ומתן על הסכם השלום עם מצרים ב-1979. היא התפטרה מתפקיד ראש הממשלה ב-1974 ופרשה מהפוליטיקה.

מורשת גולדה מאיר

גולדה מאיר זכורה כמנהיגה חזקה שהייתה גורם מרכזי בהתפתחותה של מדינת ישראל. היא הייתה ציונית נלהבת ותומכת בלתי נלאה למען זכויות העם היהודי. היא גם הייתה חסידה חזקה למען זכויות נשים והיוותה מודל לחיקוי לנשים ברחבי העולם. מורשתה של גולדה מאיר ממשיכה היום בישראל. היא זכורה כמנהיגה חזקה שהייתה גורם מרכזי בהתפתחותה של מדינת ישראל. מורשתה זכורה גם בארצות הברית, שם נולדה וגדלה. היא זכורה כציונית נלהבת וכתומך בלתי נלאה למען זכויות העם היהודי.

החיים של גולדה מאיר אחרי הפוליטיקה

לאחר פרישתה מהפוליטיקה נותרה גולדה מאיר פעילה בחיים הציבוריים. היא כתבה את האוטוביוגרפיה שלה, My Life, שיצאה לאור בשנת 1975. היא גם כתבה מספר מאמרים ונשאה נאומים ברחבי העולם. היא זכתה בהצטיינות רבה, לרבות עיטור החירות הנשיאותי בשנת 1978. גולדה מאיר נפטרה בירושלים בשנת 1978 בגיל 80. היא זכורה כמנהיגה חזקה שהייתה גורם מרכזי בהתפתחותה של מדינת ישראל. מורשתה חיה בארץ ובעולם.

חייה המוקדמים של גולדה מאיר

גולדה מאיר נולדה כגולדה מבוביץ' בקייב, אוקראינה בשנת 1898. משפחתה היגרה לארצות הברית כשהייתה בת 8, והיא גדלה במילווקי, ויסקונסין. היא הייתה ציונית נלהבת מגיל צעיר והייתה פעילה בתנועת העבודה בארצות הברית. In 1921, she moved to Palestine and joined the labor movement there.

הקריירה הפוליטית של גולדה מאיר

גולדה מאיר הייתה דמות בולטת בתנועת העבודה בישראל ונבחרה לכנסת בשנת 1949. כיהנה בתפקידי שרים שונים בשנות ה-50 וה-60, ביניהם שרת העבודה ושרת החוץ. בשנת 1969 היא נבחרה לראש ממשלת ישראל, והפכה אז לראש הממשלה הראשונה והיחידה בעולם.

מורשת גולדה מאיר

גולדה מאיר זכורה כמנהיגה חזקה שהייתה גורם מרכזי בהתפתחותה של מדינת ישראל. היא הייתה ציונית נלהבת ותומכת בלתי נלאה למען זכויות העם היהודי. היא גם הייתה חסידה חזקה למען זכויות נשים והיוותה מודל לחיקוי לנשים ברחבי העולם. מורשתה חיה בארץ ובעולם. גולדה מאיר הייתה מנהיגה יוצאת דופן שהטביעה חותם בל יימחה על ההיסטוריה של ישראל והעולם. חייה ומורשתה מהווים השראה לכל מי ששואף לעולם טוב יותר. למידע נוסף על גולדה מאיר, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן