דף הבית » המלצת הצוות » ברני סנדרס: שם משפחה ראשון

ברני סנדרס: שם משפחה ראשון

ברני סנדרס: שם משפחה ראשון

מי זה ברני סנדרס?

ברני סנדרס הוא פוליטיקאי אמריקאי והעצמאי הוותיק ביותר בתולדות הקונגרס האמריקאי. כעת הוא מתמודד על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות בבחירות 2020. סנדרס נולד בברוקלין, ניו יורק, בשנת 1941. הוא למד באוניברסיטת שיקגו, שם השתלב בתנועת זכויות האזרח והיה חבר פעיל בקונגרס לשוויון גזעי. לאחר שסיים את לימודיו, הוא עבר לוורמונט ועבד כנגר, קולנוען וסופר. ב-1981 הוא נבחר לראש עיריית ברלינגטון, ורמונט, וכיהן ארבע קדנציות. בשנת 1990 הוא נבחר לבית הנבחרים של ארה"ב ובשנת 2006 הוא נבחר לסנאט האמריקני.

מהי המדיניות של ברני סנדרס?

ברני סנדרס הוא סוציאליסט דמוקרטי המתאר את עצמו והיה תומך קולני במדיניות פרוגרסיבית לאורך הקריירה שלו. הוא תומך נלהב של שירותי בריאות אוניברסליים, שכר לימוד חינם במכללות ושכר מינימום של $15. הוא גם תומך ב-Green New Deal, שקורא להשקעה מסיבית באנרגיה מתחדשת ובצעדים אחרים כדי להילחם בשינויי האקלים. הוא הציע מס על ספקולציות בוול סטריט כדי לשלם עבור תוכניותיו. הוא גם תומך חזק לרפורמה במשפט הפלילי והציע לאסור על בתי כלא פרטיים.

מהי השקפתו של ברני סנדרס על המצב הנוכחי של ארצות הברית?

ברני סנדרס מאמין שארצות הברית נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי ופוליטי. הוא מאמין שהעשירים והחזקים זייפו את המערכת לטובתם ושמעמד הביניים ומעמד הפועלים נשארים מאחור. הוא מאמין שהשיטה הנוכחית אינה ברת קיימא ושהדרך היחידה לתקן אותה היא ליצור כלכלה שעובדת עבור כולם, לא רק למעטים העשירים. הוא מאמין שהדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות מהפכה פוליטית שתביא לממשלה שפועלת עבור כולם, לא רק עבור המעטים העשירים.

תוכנית הבריאות של ברני סנדרס

ברני סנדרס הציע תוכנית ליצירת מערכת בריאות אוניברסלית בארצות הברית. התוכנית שלו, שנקראת Medicare for All, תיצור מערכת בריאות של משלם יחיד, שבה כל האמריקאים יהיו מכוסים על ידי תוכנית ביטוח בריאות בניהול ממשלתי. במסגרת תוכנית זו, כל האמריקאים יוכלו לגשת לאותה איכות טיפול, ללא קשר להכנסה או למצב התעסוקה שלהם. סנדרס מאמין שתוכנית זו תחסוך כסף על ידי ביטול הצורך בחברות ביטוח פרטיות והפחתת עלויות הניהול.

תוכנית החינוך של ברני סנדרס

ברני סנדרס הציע תוכנית להפוך את שכר הלימוד בקולג' בחינם לכל האמריקאים. התוכנית שלו, שנקראת חוק המכללה לכל, תבטל את שכר הלימוד והעמלות במכללות ובאוניברסיטאות הציבוריות לכל הסטודנטים, ללא קשר להכנסותיהם. סנדרס מאמין שתוכנית זו תהפוך את המכללה לנגישה ובמחיר סביר יותר עבור כל האמריקאים, ותעזור להפחית את נטל החוב של הלוואות סטודנטים.

דעה אישית

ברני סנדרס הוא פוליטיקאי שהיה שחקן מרכזי בבחירות לנשיאות ב-2020. יש לו היסטוריה ארוכה של תומכים במדיניות פרוגרסיבית והציע מספר תוכניות לטפל בבעיות העומדות בפני ארצות הברית. תוכניותיו לבריאות וחינוך ראויות לציון במיוחד, שכן הן יעשו הבדל משמעותי בחייהם של אמריקאים רבים. אני מאמין שברני סנדרס הוא המועמד הטוב ביותר להוביל את ארצות הברית בכיוון הנכון ואני נרגש לראות מה הוא יכול לעשות אם ייבחר לנשיא.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן