דף הבית » מעניין » בן שמעון – מבט על חייו של מנהיג ישראלי

בן שמעון – מבט על חייו של מנהיג ישראלי

בן שמעון – מבט על חייו של מנהיג ישראלי

בן שמעון – מבט על חייו של מנהיג ישראלי

בן שמעון היה מנהיג ישראלי שכיהן כראש ממשלה בשנים 1984 עד 1986. הוא נולד בירושלים ב-1924 והיה חבר במפלגת העבודה. הוא היה דמות מרכזית בזירה הפוליטית הישראלית במשך שנים רבות והיה דמות מפתח בתהליך השלום בין ישראל לשכנותיה הערביות.

חיים מוקדמים וחינוך

בן שמעון נולד בירושלים בשנת 1924 למשפחה של יהודים ספרדים. הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים וסיים תואר במשפטים. לאחר מכן המשיך לשרת בצבא הישראלי במהלך מלחמת ערב-ישראל ב-1948. לאחר המלחמה חזר לאוניברסיטה העברית ללימודי תואר שני במשפטים.

קריירה פוליטית

בן שמעון החל את הקריירה הפוליטית שלו בשנות ה-50, כשנבחר לכנסת, הפרלמנט הישראלי. כיהן בתפקידי שרים שונים, ביניהם שר המשפטים, שר החוץ ושר הביטחון. בשנת 1984 נבחר לראש ממשלת ישראל וכיהן עד 1986.

תהליך שלום

בתקופתו כראש ממשלה בן שמעון היה דמות מרכזית בתהליך השלום בין ישראל לשכנותיה הערביות. הוא היה גורם מרכזי במשא ומתן שהוביל לחתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן מ-1985. הוא גם פעל לשיפור היחסים בין ישראל למצרים, והיה דמות מפתח במשא ומתן שהוביל לחתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים ב-1979.

מוֹרֶשֶׁת

בן שמעון היה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית במשך שנים רבות והיה דמות מפתח בתהליך השלום בין ישראל לשכנותיה הערביות. הוא היה תומך חזק לשלום והיה מחויב למצוא פתרון בר קיימא לסכסוך. מורשתו מתקיימת בהסכמי השלום שעליהם סייע לשאת ולתת ובשיפור היחסים בין ישראל לשכנותיה הערביות. בן שמעון הלך לעולמו בשנת 2006 בגיל 82. הוא הותיר אחריו מורשת של שלום ופיוס הנמשכת גם כך. יְוֹם. כדי ללמוד עוד על בן שמעון ועל חייו ומורשתו, צפו בסרטון זה או מצאו מידע נוסף בויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן